حمایت شهرداری از اقشار آسیب‌پذیر در پایتخت

نایب رئیس شورای شهر تهران گفت: کمک و حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه به‌صورت جاری در شهرداری دنبال می‌شود.

به گزارش شهر، پرویز سروی نایب رئیس شورای شهر تهران درباره کمک‌هایی که شهرداری تهران می‌تواند در حوزه فقرزدایی انجام دهد، گفت:‌ شهرداری حمایت از اقشار آسیب‌پذیر را در برنامه‌های خود دارد. در این مدت هم چند بار توزیع بسته‌های کمکی را داشته‌ایم اما این اقدامات مشکل را حل نمی‌کند و بیشتر نقش مُسکن دارد. به‌طور طبیعی سیاست‌هایی که دولت اتخاذ می‌کند، باید به کاهش فقر و از بین رفتن فقر مطلق منجر شود که این موضوع در برنامه‌های دولت است و در جریان هستم که برنامه‌ریزی‌هایی در این خصوص شده و در یکی دو ماه آینده در این زمینه تزریق خواهد داشت.

نایب رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد:‌ شهرداری نمی‌تواند نسبت به موضوع فقر بی‌تفاوت باشد، حتما حمایت از اقشار آسیب‌پذیر را پیگیری می‌کند و انجام می‌دهد و نیاز به تکلیف شورای شهر یا ارائه طرحی در این زمینه نیست زیرا مدیریت شهری به‌عنوان یک مسئولیت جاری آن را انجام می‌دهد به‌ویژه که به ایام عید نزدیک می‌شویم.

مدتی پیش نیز علیرضا زاکانی شهردار تهران در این رابطه گفته بود: در حوزه معیشت و کمک به عموم مردم هم میادین میوه و تره‌بار شهرداری فعال هستند و به‌صورت میانگین ۴۰ درصد قیمت محصولات عرضه شده پایین‌تر از سطح شهر است و هم فروشگاه‌های شهروند در این زمینه فعال هستند. همچنین شهرداری به حوزه مسکن‌سازی هم وارد شده تا بتوانیم بار هزینه‌های مسکن را از روی دوش مردم تا جایی که ممکن است برداریم. این حمایت عمومی برای همه اقشار جامعه است.

وی ادامه داد: برای حمایت از طبقاتی از جامعه که نیاز به کمک‌های ویژه دارند سازمان اجتماعی شهرداری مسئولیت دارد و مجموعه بانوان ما. در این حوزه دو نوع خدمات ارائه می‌شود نخست کسانی که نیازمند خدمت مستقیم هستند و باید از حمایت‌های مستقیم بهره‌مند شود تا توامندسازی و ایجاد زمینه‌های اشتغال که سازمان اجتماعی شهرداری این موضوعات را دنبال می‌کند.

منبع: پانا

انتهای پیام/

۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱
کد خبر: 30785

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 6 =