پدر و مادر شهید بودن یک توفیق الهی است

عضو شورای شهر تهران گفت: پدر و مادر شهید شدن قطعا یک توفیق الهی است که با دعای ائمه معصومین، عنایت خاص امام زمان(عج) و حضرت سیدالشهدا(ع) اتفاق افتاده است.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۷، آیین نام گذاری خیابان برادران شهید مایلی و مجموعه ورزشی شهید غواص جواد شاعری با حضور سردار اسماعیل کوثری فرمانده اسبق لشکر محمد رسول الله(ص) و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، مهدی عباسی رییس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران، رضا شنگی شهردار منطقه،سرتیپ دوم پاسدار صادق محمودی فرمانده تیپ نیروی ویژه صابرین نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سرهنگ تیموری، سردار میریان،روحانیون معظم منطقه، معاونین منطقه، جمعی از مدیران شهری، مجید رضاییان استاد تمام دانشگاه سوره و همرزم شهید جواد شاعری، خانواده های شهیدان مایلی و شاعری،خانواده معظم شهدا و مردم شهید پرور منطقه دارالشهدای تهران در آستان مقدس امامزاده حسن(ع) برگزار شد.

در این مراسم عباسی گفت: خداوند را شاکر هستم این توفیق نصیب بنده حقیر شد که به نیابت از همه سروران ارجمند، خانواده های معزز شهدا، یادگاران دوران دفاع مقدس و مردم شریف و ارزشمند منطقه ۱۷ که دارالشهدای تهران است، به مهمان های این برنامه خیرمقدم عرض کنم، هر چند در محفل شهدا همگی به نوعی میزبان هستیم.

وی با اشاره به حضور سردار کوثری، افزود: ایشان از مصادیق شهدای زنده هستند. در زمانی که توفیق خدمت در منطقه ۱۷ را داشتم، رضا شاعری را می شناختم، هر چند نمی دانستم ایشان برادر شهید است و متانت و شخصیت این جوان حکایت از خانواده ای اصیل، مومن و اهل بیتی داشت. بعدها متوجه شدم ایشان در زمره خانواده های شهدای دفاع مقدس است و گویای این است دامن مادری از جنس زنان بهشتی، فرزندانی این‌چنینی تربیت می کنند.

رییس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران، با اشاره به شهیدان مایلی، اظهار کرد: سالیان سال است افتخار شاگردی شهید احمدمایلی را داشتم. در دوران نوجوانی زمانی که مجموعه بسیج آموزش های دوره های چتربازی، غواصی و دوره های خاص اینچنینی را برگزار می کرد، شهید احمد مایلی یکی از اساتید این دوره ها بود. تا زمانی که به منطقه ۱۷ نیامده بودم، نمی دانستم ایشان برادر شهید هستند. این ها همگی حکایت از این دارد که خانواده های شهدا، شهدای خود را مثل جواهر می دانند و هر جایی عرضه نمی کنند.

وی تصریح کرد: شهید مایلی فردی بسیار شجاع و در فن و حرفه خود یک نابغه به تمام معنا بود و افرادی که می خواستند به ماموریت بروند،واقعا با دیدن صورت مبارک این شهید آرامش می گرفتند.

عباسی گفت: به نظر بنده پدر و مادر شهید شدن قطعا یک توفیق الهی است که با دعای ائمه معصومین، عنایت خاص امام زمان(عج) و حضرت سیدالشهدا(ع) اتفاق افتاده است. فرزند، همسر و جزء خانواده شهید بودن، یک افتخار بزرگ است.

در ادامه مراسم سردار اسماعیل کوثری فرمانده سابق لشکر محمد رسول الله و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به عملیات کربلای ۵ و رشادت های رزمندگان و فرماندهان این عملیات گفت:حضرت آقا درباره ابن عملیات فرموده اند شب های عملیات کربلای ۵، شب های قدر این انقلاب است.

وی تصریح کرد: در طول ۸ سال دوران دفاع مقدس، عملیات کربلای ۵ از سخت ترین عملیات های این دوران بود، چرا که دشمن بین دو عملیات کربلای ۴ و ۵ که دو هفته فاصله داشت، زمین شلمچه را آنچنان مسلح کرده بود که به گفته کارشناسان نظامی دنیا، ۹۳ درصد زمین شلمچه مسلح شده بود و دیگر کسی نمی توانست از آن عبور کند.

سردار کوثری اظهار کرد: اما یک هفته بعد از همان زمان، بچه های رزمنده با نام و یاد خانم حضرت زهرا(س) از آن عبور کردند که باعث وحشت دوابرقدرت جهان شده بود. در این عملیات به عینه صحنه هایی می دیدیم که جز لطف خداوند نبود و اگر لطف خدا و حضرت زهرا(س) نبود، نمی توانستیم موفق شویم. رزمنده ها و فرمانده ها با اعتقاد خالص در صحنه حاضر می شدند، این در حالی بود که دشمن چندین برابر ما امکانات داشت و دو ابرقدرت و بسیاری از کشورهای جهان پشتیبان آن بودند.

وی گفت: این مردم که از قبل پیروزی انقلاب، زمان انقلاب و پیروزی و پس از آن پشت سر ولایت ایستاده اند، قابل تقدیر و تشکر هستند و هر چه به آنها خدمت کنیم، باز هم کم است، چراکه همه هستی خود را در سبد اخلاص گذاشته اند.

در ادامه از تابلوی خیابان برادران شهید مایلی و مجموعه ورزشی شهید غواص شهید جواد شاعری رونمایی شد.

انتهای پیام/

۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸
کد خبر: 30839

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 5 =