لزوم تعیین مسئولیت اجتماعی نهادها در ساماندهی کوره‌های آجرپزی و نقاط پیرامونی خلازیر

جلسه ساماندهی اجتماعی کوره های آجرپزی و نقاط پیرامونی خلازیر با حضور شهردار و مدیران منطقه ۱۹، نماینده فرمانداری شهر تهران و نهاد های متولی در ساماندهی این محدوده برگزار شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهراری منطقه ۱۹، تورج فرهادی شهردار منطقه ضمن قدردانی از حضور نمایندگان نهاد های متولی افزود: اراضی بی دفاع شهری در محدوده خلازیر ذخایر ارزشمندی برای شهر تهران هستند که در شرایط بلاتکلیفی مامنی برای آسیب های اجتماعی شده بودند. خوشبختانه با تصویب طرح بازآفرینی عرصه های رها شده در ناحیه سه در آینده نزدیک شاهد شکوفایی و مدنیت خواهیم شد.
او با اشاره به وجود ۳۷ کوره آجرپزی که در طی سال های اخیر به عنوان یکی از زمینه های اشتغال در منطقه ۱۹ فعال بوده است افزود: این محدوده در نتیجه اجرای برنامه های توسعه ای در حوزه های مختلف کالبدی، اجتماعی و اقتصادی تقریبا خالی از نیروی انسانی شده و موقعیت را برای وقوع آسیب های اجتماعی متعدد و شرایط زیست ناسالم به لحاظ اجتماعی و زیست محیطی فراهم کرده است.
به گفته این مسئول ساختار فضایی نامنسجم و گسستگی بافت شهری به علت وجود اراضی درشت دانه کوره های آجر پزی، آلودگی های زیست محیطی و آشفتگی های بصری، سرعت گرفتن جریان مهاجرت بومیان به بیرون محدوده و جایگزینی اتباع خارجی و نبود امنیت و وجود آسیب های اجتماعی شامل اعتیاد، فروش کالاهای سرقتی و ... از جمله معضلات کوره های آجر پزی این منطقه است.
فرهادی در خصوص اقدامات صورت گرفته از طرف شهرداری منطقه در راستای حل مشکلات ناحیه سه بیان کرد: تخصیص کد نوسازی به اراضی واقع در موقوفه مروی، تعیین و تکلیف اجاره نامه های صادر شده توسط موقوفه مروی، تعیین و تکلیف نحوه اجرای ماده ۱۰۱ قانون شهرداری ها و انعقاد توافقنامه فی مابین موقوفات حوزه علمیه مروی و شهرداری تهران است.

این مسئول درباره رفع آلودگی آب مصرفی ساکنان کوره ها دستوراحضار مالکین آنها و ملزم کردن به نصب دستگاه کلر زن شد و که در صورت عدم همکاری شکایت قضایی صورت گیرد.
نماینده فرمانداری تهران در این جلسه خواستار تعیین مسئولیت اجتماعی، مشارکت و هم افزایی نهادها و ارگان ها به منظور تبدیل تهدید خلازیر به عنوان فرصتی برای توسعه و آبادانی شهر تهران و منطقه ۱۹ شد.  
براساس این گزارش مشکلات ناشی از عدم تکمیل فاضلاب ناحیه سه، تشکیل کمیته های امنیتی، اجتماعی، عمرانی، فرهنگی و عملیاتی به صورت تخصصی، جمع آوری خاک و نخاله از فضاهای بی دفاع شهری ناحیه سه با مشارکت نهادها و دستگاه های انتظامی و سایر موارد در این جلسه بررسی شد.
انتهای پیام 

۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۸
کد خبر: 30885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 3 =