از افزایش ماشین‌آلات برف‌روبی تا فعالیت بیش از هزاران نیروی خدمات شهری

معاونان خدمات شهری مناطق شمالی پایتخت، آخرین اقدامات شهرداری‌های این مناطق برای برف‌روبی معابر در پی بارش‌های امروز را تشریح کردند.

به گزارش خبرنگار شهر، از ساعات ابتدایی صبح امروز-یکشنبه ۲۵ دیماه ۱۴۰۱- بارش برف در نقاط شمالی تهران آغاز شد که حجم بارش ها از ساعت ۹ صبح شدت بیشتری به خود گرفت. با توجه به این شرایط اقدامات شهرداری های مناطق درگیر برف برای جلوگیری از ایجاد ترافیک و بروز مشکل در تردد خودروها و مردم بسیار حائز اهمیت خواهد بود؛ بر همین اساس معاونان خدمات شهری مناطق شمالی تهران توضیحات اقدامات‌شان را در این گزارش مطرح کردند.

افزودن ۲۰ دستگاه خاور به تجهیزات منطقه یک 

حمید مهری معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه یک در گفت‌وگو با خبرنگار شهر در تشریح آخرین وضعیت برف روبی معابر سطح منطقه یک با بیان این مطلب که طی بازدید انجام شده تمامی معابر اصلی و شریان ها باز است و تردد در آن ها به شکل روان در جریان است، گفت: کار برف روبی با ۲۰۰ نفر نیروی کار انجام می‌شود و ۲۰ دستگاه خاور نیز به آمار قبلی اضافه شد.

وی افزود: در حال حاضر تعداد ماشین آلات به کار گرفته شده در عملیات برف روبی به ۷۰ خاور، ۱۰ دستگاه کامیون، ۱۰ دستگاه لودر و ۴۸ دستگاه ماشین آلات مکانیزه سازمان مدیریت پسماند رسیده است. 

مهری در پاسخ به این پرسش که عملیات برف روبی تا چه ساعتی ادامه دارد، گفت: طبق پیش بینی ها تا ساعت ۱۸ بارش ها ادامه دارد و پس از اتمام بارش ها عملیات یخ زدایی معابر، پیاده راه‌ها، مراکز درمانی و مساجد انجام می شود.

فعال بودن بیش از ۱۰۰ دستگاه ماشین آلات مکانیزه در عملیات برف روبی منطقه ۲

علی اصغر طاهری سرپرست معاونت خدمات شهری منطقه ۲ نیز در گفت‌و گو با خبرنگار شهر در تشریح آخرین وضعیت برف روبی معابر سطح منطقه با بیان این مطلب که به لطف خدا با توجه به پیش بینی های انجام شده مشکلی در سطح معابر وجود ندارد، گفت: اجرای عملیات برف روبی از سوی منطقه به موقع آغاز شد و در حال حاضر تمامی معابر و رمپ و لوپ ها باز و تردد به شکل روان در حال انجام است.

وی با تاکید بر این موضوع که اولویت برف روبی در زمان بارش ها بازگشایی معابر خودرویی است، افزود: بعد از اتمام بارش کار پاکسازی و برف روبی معابر در دستور کار قرار می گیرد اما با توجه به بارش گذشته و برف روبی و یخ زدایی معابر پیاده در حال حاضر برای تردد عابران پیاده مشکلی وجود ندارد.

طاهری ادامه داد: با توجه به برنامه پیش بینی شده اکیپ های نیروی انسانی عملیات خود را برای برف روبی و یخ زدایی انجام می دهند و انتهای شب نیز این اقدام به شکل ویژه در دستور کار قرار دارد تا با توجه به برودت هوا برای فردا صبح یخ زدگی معابر نداشته باشیم.

سرپرست معاونت خدمات شهری منطقه ۲ با تاکید بر این موضوع که با توجه به شدت بارش، ماشین آلات مکانیزه و ادوات خود را وارد عملیات می کنیم؟ گفت: از شب گذشته با توجه به آماده باش نیروهای عملیاتی در ۱۲ نقطه از اتوبان ها مستقر شدند و اگر میزان بارش ها گسترده تر شود نیروهای دیگر نیز وارد عملیات می شوند.

وی بیان کرد: بیش از ۱۰۰ دستگاه ماشین آلات مکانیزه در عملیات برف روبی درگیر است.

۸۵۰ نفر نیروی انسانی و نزدیک به ۸۸ دستگاه ماشین آلات مکانیزه و غیر مکانیزه در منطقه ۳ مشغول فعالیت هستند

حسین سیگارودی معاون خدمات شهری منطقه ۳ در تشریح آخرین وضعیت عملیات برف روبی در سطح این منطقه با بیان این مطلب که در حال حاضر مشکلی نداریم و همکاران من از شب گذشته مشغول به کار هستند، گفت: تمامی معابر اصلی، معابر فرعی ۱ و معابر فرعی ۲ باز هستند و شن پاشی مخصوص نیز در حال انجام است.

وی با تاکید بر این موضوع که کار برف روبی پیاده راه ها که مسیر اصلی شهروندان است انجام می شود، اظهار کرد: تمام نیروها در آماده باش کامل هستند و صد در صد تجهیزات نیز درگیر است.

سیگارودی در پاسخ به این سوال که چه تعداد نیروی انسانی و ماشین آلات درگیر عملیات برف روبی است، گفت: ۸۵۰ نفر نیروی انسانی و نزدیک به ۸۸ دستگاه ماشین آلات مکانیزه و غیر مکانیزه، محلول پاش و شن پاش در طول محدوده فعال هستند و برای یخ زدایی نیز از ساعات ابتدایی بارش ها مشغول عملیات هستیم و این عملیات تا امشب و فردا نیز ادامه پیدا می‌کند.

اضافه شدن ۲ ماشین مکانیزه به عنوان پشتیبان در منطقه ۴

سیدمحمد قاضی میرسعید معاون خدمات شهری منطقه ۴ نیز درباره آخرین وضعیت معابر این منطقه پس از بارش برف صبح امروز، به خبرنگار شهر توضیح داد: از ساعت ۸:۲۰ که برف در منطقه شروع به بارش کرد عواملی که از شب گذشته آماده باش بودند بلافاصله نمک پاشی سطح معابر را آغاز کردند و هیچ مشکلی در این زمینه در منطقه ۴ به وجود نیامده است و در بحث تجهیزات نیز ۲ ماشین مکانیزه به عنوان پشتیبان اضافه شده است.

وی با بیان اینکه ماشین آلات طبق تقسیم بندی و برنامه ریزی شده در نقاط مختلف در حال فعالیت هستند و تمامی سایت های منطقه نیز شارژ شده است، یادآور شد: از نیمه شب به محض فرارسیدن زمان مناسب، یخ زدایی را شروع می کنیم.

از شب گذشته تاکنون حدود یک‌هزار تن نمک و شن در سطح معابر منطقه ۵ پاشیده شده است

مرتضی مرادی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۵ نیز به خبرنگار شهر گفت: همه معابر اصلی و فرعی منطقه باز هستند و مشکل خاصی نداریم و از شب گذشته تاکنون حدود یک‌هزار تن نمک و شن در سطح معابر پاشیده شده است.

وی با بیان اینکه کار شن پاشی و نمک پاشی شریان های اصلی منطقه انجام شده و بعد از آن به سراغ معابر فرعی و سپس کوچه ها و پیاده رو ها می رویم، عنوان کرد: از امشب و زمانی که برودت هوا بیشتر می شود پاشیدن محلول نمک و نمک کریستال در معابر برای یخ زدایی انجام می شود.

همه شریان‌های اصلی و فرعی منطقه ۲۲ شن‌پاشی شده است

علیرضا علی بخشی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲۲ در گفتگو با خبرنگار شهر اظهار کرد: همه عوامل برف روبی منطقه در عملیات حضور دارند و در سطح منطقه مشکلی وجود ندارد و تردد روان انجام می شود و همه شریان های اصلی و فرعی شن پاشی شده است.

وی افزود: ۵۶۰ نیروی کارگری و ۷۰ دستگاه خودروی مکانیزه و غیز مکانیزه در منطقه فعال هستند و برای امشب نیز رمپ و لوپ ها را نمک پاشی می کنیم تا ساعات اولیه صبح مشکلی از لحاظ یخ زدگی نداشته باشیم.

انتهای پیام/

۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰
کد خبر: 30907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 5 =