استفاده ۴۹۰ بی‌خانمان از اتوبوس‌ها و پذیرایی از ۲هزار کارتن‌خواب در گرمخانه‌ها در روزهای سرد/ ۲۴ساعته در حال گشت‌زنی برای ساماندهی بی‌خانمان‌هاییم

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از استفاده چهارصد و نود نفر از افراد کارتن‌خواب و بی‌خانمان از اتوبوس‌های مستقر در میادین اصلی شهر در شب‌های سرد پایتخت خبر داد.

احمد احمدی صدر در گفت و گو با خبرنگار شهر درباره ساماندهی افراد بی خانمان و کارتن‌خواب در این روزهای سرد تهران افزود: در شهر تهران ۲۰ گرمخانه در حال فعالیت هستند و در کنار این مراکز نیز اقدام به استقرار ۱۵ اتوبوس در میادین اصلی شهر و محل هایی که احتمال تجمع این افراد وجود دارد، کرده ایم.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه گرمخانه های شهر تهران ظرفیت پذیرایی از ۳هزار نفر افراد بی خانمان و کارتن‌خواب را دارد، ادامه داد: ۴۰ خودرو گشت متعلق به مناطق ۲۲گانه و سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی هم به صورت ۲۴ ساعته در کل سطح شهر مشغول گشت زنی هستند تا افراد کارتن‌خواب و بی خانمان را ساماندهی و به گرمخانه ها منتقل کنند.

وی با اشاره به اینکه برخی از افراد کارتن‌خواب تمایلی به استقرار در گرمخانه ها ندارند، بیان کرد: بر همین اساس در میادین  اصلی شهر مانند راه آهن، شوش، آزادی، تجریش، امام حسین، محدوده بهشت زهرا (س)، لویزان و ... اتوبوس هایی مستقر کرده ایم.

احمدی صدر یادآور شد: محل جانمایی استقرار این اتوبوس ها بر اساس تجربه هایی که در سنوات گذشته در خصوص محل تجمع افراد بی خانمان به دست آورده ایم، است و استفاده از این اتوبوس ها کاملا رایگان است.

وی با بیان اینکه اتوبوس هایی که برای استقرار کارتن‌خواب ها مورد استفاده قرار می گیرد، کاملا از شبکه اتوبوسرانی خارج شده اند، تاکید کرد: در واقع به این صورت نیست که شب ها اتوبوس ها به کارتن‌خواب ها خدمات دهی کنند و روزها به جابه‌جایی شهروندان در پایتخت بپردازند، بلکه این اتوبوس ها در ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران استفاده نمی شوند.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران در ادامه گفت: در این اتوبوس ها وسایل گرمایشی، پتو و غذای ساده در اختیار افراد بی خانمان قرار می گیرد. همچنین مددکارانی در این اتوبوس ها حضور دارند تا افراد را به سمت استفاده از گرمخانه ها راهنمایی و هدایت کنند.

وی با بیان اینکه در روزهای سرد تهران گشت های خدمات اجتماعی به صورت ۲۴ ساعته در حال گشت زنی در خیابان های شهر تهران هستند، افزود: در این روزهای برفی و سرد تهران تا کنون چهارصد و نود نفر از اتوبوس ها و حدود ۲هزار نفر نیز از گرمخانه های شهر استفاده کرده اند.

وی در پایان یادآور شد: جمع آوری معتادان متجاهر توسط پلیس انجام می شود و سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی تنها اتوبوس جهت انتقال معتادان جمع آوری شده به مراکز ماده ۱۶ در اختیار نیروی انتظامی قرار می دهد. این افراد بعد از انتقال به مراکز ماده ۱۶ غربالگری می شوند.

انتهای پیام/

۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۴
کد خبر: 30928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 5 =