قدردانی از زنان و مادران شهر را وظیفه خود می‌­دانیم

مشاور شهردار و مدیر کل امور زنان و خانواده شهرداری تهران به مناسبت میلاد حضرت فاطمه (س) و هفته بزرگداشت زن و مقام مادر از مجموعه بیمارستان امام خمینی (ره) بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار شهر، مریم اردبیلی با حضور در مجموعه بیمارستان امام خمینی (ره) ابتدا به بیمارستان ولیعصر(عج) رفت و سپس از مرکز طبی کودکان بازدید کرد. مدیر کل امور زنان و خانواده شهرداری تهران با مراجعه به بخش زنان و اتاق مراقبت پس از زایمان ضمن عرض تبریک به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) به مادران هدایایی نیز به آنها تقدیم کرد.

اردبیلی در این رابطه گفت: شهرداری تهران وظیفه دارد از زنان در اقشار، اصناف و گروه‌های مختلف قدردانی کند. یکی از گروه‌هایی که شاید چندان فرصت حضور در جشن‌ها و برنامه‌های شهرداری تهران نداشته باشند و ما برای عرض تبریک و خسته‌ نباشید باید خدمت این عزیزان برسیم، مادران هستند.

وی ادامه داد: حالا چه مادرانی که در زایشگاه مجموعه بیمارستان امام خمینی(ره) دارای فرزند شدند و چه مادران کودکان بیماری که در این ایام مراقبت‌های ویژه‌ای از فرزندان خود می‌کنند و اوقات سختی را پشت سر می‌گذارند. برای همین، ما وظیفه داریم خدمت این عزیزان برسیم تا علاوه بر عرض تبریک عنوان کنیم ما در کنارشان هستیم.

در جریان این بازدید، مشاور شهردار تهران در سالن شورا بیمارستان ولیعصر (عج) با روئسای این بیمارستان به گفت‌وگو نشست. اردبیلی در ادامه سخنان خود بیان کرد: بیمارستان ولیعصر (عج) نسبت به برخی از بیمارستان‌ها که فعالیت‌های روتین انجام می‌دهند، کار دشواری دارد. اینکه از شهرهای مختلف افراد با بیماری‌های مختلف به این بیمارستان مراجعه می‌کنند و با توجه به برخی محدودیت‌ها پرنسل این مجموعه شبانه‌روز خدمات ارائه می‌دهد، کاری ارزشمند است.

در ادامه زهرا پناهی رئیس بیمارستان ولیعصر(عج) با بیان اینکه انجام کارهای فرهنگی نباید مغفول واقع شود، گفت: در شرایطی که جوانی جمعیت یک دغدغه مهم است، ارج نهادن به مادران باردار و آنهایی که زایمان کرده‌اند، یک کار ارزشمند محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: امروز خانم دکتر اردبیلی زحمت کشیده و به مجموعه ما تشریف آوردند و ما هم از این فرصت استفاده کرده و مشکلاتی که وجود داشت را خدمت ایشان مطرح کردیم. ایشان به عنوان مشاور امور بانوان شهردار تهران در جریان امور بیمارستان قرار گرفتند.

قدردانی از زنان و مادران شهر را وظیفه خود می‌­دانیم

بازدید مسئولان از مرکز طبی کودکان سبب دلگرمی بیماران می‌شود

در ادامه بازدید از مجموعه بیمارستان امام خمینی (ره)، مشاور امور بانوان شهردار تهران در مرکز طبی کودکان حضور یافت. اردبیلی با حضور در طبقه پنجم(بخش جراحی) با مادران و بیماران این بخش دیدار کرد.

مدیر کل امور زنان و خانواده شهرداری تهران در این رابطه گفت: در مرکز طبی کودکان، بیماری­های پیچیده و حادِ کودکان در حالِ درمان است و اغلب کودکان درمان‌های طولانی را پشت سر می‌گذارند و در این مدت مادران زحمت بسیاری می‌کشند. در شرایطی که کودک نسبت به ابعاد بیماری‌اش آگاه نیست، حجم زیادی از فشار روحی و روانی و جسمی به مادر تحمیل می‌شود.

اردبیلی اضافه کرد: به دلیل طولانی‌بودن درمان نیز مادران فرصت چندانی برای گذراندن اوقات فراغت ندارند و به همین جهت ما با حضور در مرکز طبی کودکان دو هدف را دنبال کردیم. ابتدا امکانات این مرکز را بررسی کردیم تا شهرداری تهران کمک‌های لازم را برای تسهیل در امور این مرکز، بیماران و مادران انجام دهد. همچنین به مناسبت ایام هفته زن سعی کردیم به مادران تبریک گفته و هدیه‌ای را تقدیم کودکان کنیم.

در ادامه این بازدید، کاظم رهنما مدیر مرکز طبی کودکان عنوان کرد: بازدید مسوولان از مرکز طبی کودکان قطعا نتیجه مثبتی دارد و سبب دلگرمی بیماران و همکاران ما می‌شود. همچنین باعث دلگرمی مادرانی است که در کنار فرزندان بیمار خود حضور دارند. مطمئنا فرزند بیمار داشتن به لحاظ روحی و روانی به خصوص مادران را آزرده‌خاطر می‌کند و بازدید مسوولان خیلی به روحیه مادران و فرزندانشان کمک می‌کند. حتی تاب‌آوری آنها را افزایش می‌دهد و یک مشارکت اجتماعی بین بخشی محسوب می‌شود.

کاظمی ادامه داد: به عقیده من، مرکز طبی کودکان جزو مبلمان شهری محسوب می‌شود و ما از شهرداری تهران انتظار داریم که از این مرکز هم به مانند خیابان مراقبت و محافظت کنند. البته شهرداری تهران در حد بضاعت و گاهی هم بیشتر از بضاعت خود همیشه کمک‌هایی به مرکز طبی کودکان داشته است.

انتهای پیام/

۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰
کد خبر: 30961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 3 =