اقدامات مدیریت شهری در مناطق پربارش پایتخت برای جلوگیری از یخ‌زدگی معابر

شهرداری‌های مناطق پربارش پایتخت برای صبح امروز نسبت به جلوگیری از یخ زدگی معابر و مکان‌های پرتردد شهروندان اقدامات لازم را انجام دادند.

به گزارش خبرنگار شهر، پس از بارش برف در روز گذشته در تهران، شهرداری های مناطق پربارش علاوه بر برف روبی و پاکسازی معابر، برای صبح امروز نسبت به جلوگیری از یخ زدگی معابر و مکان های پرتردد شهروندان نیز اقدام کردند؛  گزارش زیر خلاصه ای از اقدامات ۶ منطقه پربارش تهران برای جلوگیری از یخ زدگی و کمک به تردد روان خودروها و پاکسازی نقاط پرتردد برای شهروندان است.

حمید مهری معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه یک در گفت‌وگو با خبرنگار شهر گفت: معابر اصلی منطقه از روز گذشته با اقدامات مناسب کاملا باز بود و مشکلی در آنها وجود ندارد؛ همچنین از حدود ساعت ۳ بامداد امروز نسبت به یخ زدایی از معابر فرعی، پیاده روهای پرتردد، ورودی بوستانها، پل های عابر و مقابل مراکز درمانی و مساجد اقدام شده است.

وی تاکید کرد: در چهار برف اخیر قریب به ۲ برابر سالهای گذشته، شن مخصوص برای یخ زدایی و تسهیل تردد مورد استفاده قرار گرفته است.

در بیش از ۸۰ درصد از معابر فرعی منطقه ۲ شن و نمک پاشی انجام شده است

علی اصغر طاهری سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری منطقه ۲ در گفت‌وگو با خبرنگار شهر با اشاره به اینکه با پیگیری هایی که در نواحی ۹ گانه داشتیم در سطح معابر ترددی، هیچگونه یخ زدگی و مشکلی نداریم، افزود: دیشب بعد از ساعت ۱۰ شب کلیه نیروها با توان منطقه ای با همه امکانات شن و نمک پاشی معابر تا صبح به صورت مستمر انجام و معابر بزرگراهی، رمپ و لوپ های بزرگراهی و معابر درجه ۲ و ۳ وضعیت خوبی دارند و در بیش از ۸۰ درصد از معابر فرعی شن و نمک پاشی انجام شده است.

وی گفت: امروز صبح در جلسه ای مقرر شد که در معابر فرعی بابکت مستقر کنیم تا بتوانیم برف سطح معابر فرعی را به طور کامل جمع کنیم و تا عصر امروز این موضوع حل می شود؛ برای امشب نیز فرایندی را تعریف می کنیم تا کمترین مشکل را در سطح منطقه برای تردد داشته باشیم و تجهیز و شارژ مجدد مخازن شن و نمک نیز در دستور کار قرار دارد.

احصای نقاط حساس و پرتردد و یخ زدایی آنها در منطقه ۳

حسین سیگارودی معاون خدمات شهری شهرداری منطقه ۳ نیز به خبرنگار شهر گفت: از دیشب در منطقه هوشمندانه و با استفاده از ارتباط مردمی، پیامهای ۱۳۷ و ارتباط با معتمدین محلات با احصای نقاط حساس و پرتردد مثل پاساژها، درمانگاه ها، بیمارستانها، بوستانها، ایستگاه های مترو، تاکسی و اتوبوس و دیگر نقاط  که محل تردد شهروندان بوده را احصا و با حضور به موقع و استفاده از شن مخصوص یخ زدایی کردیم و هیچ مشکل یخ زدگی در این نقاط نداشتیم و این روند در پیاده روهای دیگر نیز در حال انجام است. 

یخ زدایی معابر فرعی با ۱۹۵ کارگر در منطقه ۴

سیدمحمد قاضی میرسعید معاون خدمات شهری منطقه ۴ نیز در گفت‌وگو با خبرنگار شهر توضیح داد: دیشب از ساعت ۱۲ شب بحث یخ زدایی معابر و شبکه های اصلی انجام شد و در شریان های اصلی هیچ مشکلی پیش نیامد و در شریان های فرعی با ۱۹۵ کارگر یخ زدایی را انجام دادیم و تاکنون مشکلی گزارش نشده است؛ همچنین ورودی های مترو، ایستگاه های تاکسی و اتوبوس را نمک پاشی کردیم و این روند همچنان در حال انجام است.

به گفته وی؛ برف تکانی از درختان و پاکسازی معابر بوستانها در ۲۵۶ بوستان منطقه ۴ انجام شده است و در بارش برف اخیر حدود ۸۰ تن نمک کریستالی، ۴۰۰ تن نمک فله و ۱۵۰۰ تن شن در معابر منطقه پاشیده شد.

استفاده از ۲ هزار تن شن و نمک مخصوص در منطقه ۵

مرتضی مرادی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۵ نیز به خبرنگار شهر گفت: با توجه به اینکه شریان های اصلی و درجه ۲ منطقه کاملا باز است، بیشتر در حوزه معابر فرعی و کوچه ها اقدام کردیم و برای بحث تردد دانش آموزان با توجه به بازگشایی احتمالی مدارس از روزهای آینده، پاکسازی مقابل مدارس و پلهای عابر پیاده و نقاط پرتردد شهروندان در دستور کار است. 

وی افزود: در بارش اخیر، بالغ بر ۲ هزار تن شن و نمک مخصوص و حدود ۲۵۰ تن نمک کریستال استفاده شده است.

یخ زدایی رمپ و لوپ ها، محورهای بزرگراهی و ورودی های بوستانها در منطقه ۲۲

علیرضا علی بخشی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲۲ در گفتگو با خبرنگار شهر اظهار کرد: با توجه به بارش‌ها، برای شب گذشته در حوزه خدمات شهری و شهرداری های نواحی اعلام آماده باش کردیم و عوامل اجرایی ما تا صبح در محدوده حضور داشتند. با توجه به پیش بینی یخبندان برای صبح امروز، رمپ و لوپ ها، محورهای بزرگراهی و ورودی های بوستانها در برنامه یخ زدایی قرار گرفت و عوامل ما از ۱۱ شب گذشته فعالیت مجدد خود را شروع کردند و با شن پاشی و استفاده از خودروهای مکانیزه نسبت به یخ زدایی معابر و پل های عابر پیاده و ورودی بوستانها اقدام کردند و تا این لحظه گزارشی مبنی بر وقوع تصادف که علتش لغزندگی معابر باشد واصل نشده است. 

وی افزود: رویکرد ما در بارش های اخیر عمدتا با تاکید بر استفاده از شن بوده و اگر در نقاطی از شن و نمک استفاده شده با درصد ترکیبی پایین بوده تا آثار سوء زیست محیطی و آسیب زدن به فضای سبز کاهش پیدا کند. 

انتهای پیام/

۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۳
کد خبر: 30964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 13 =