حضور زنان در شهر و مدیریت شهری باید مشخص‌تر و شفاف‌تر دیده شود

مراسم تقدیر از بانوان شاغل در ستاد معاینه فنی خودروهای تهران با حضور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران و مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران و جمعی از مدیران این ستاد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شهر، مراسم تقدیر از بانوان شاغل در ستاد معاینه فنی خودروهای تهران به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) با حضور جلال بهرامی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، مریم اردبیلی مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران و شادی مالکی مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران و جمعی از مدیران این ستاد برگزار شد.

شادی مالکی ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه(س) و تبریک روز زن به زنان شاغل در ستاد معاینه فنی خودروهای تهران گفت: بارها از سمت اسلام و جمهوری اسلامی و در فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی به نقش زن در جامعه تأکید شده است. حضور زنان در جامعه یک فرصت است؛ فرصتی برای استفاده از ظرفیت و پتانسیل‌شان.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران با بیان اینکه قرار نیست زنان در پست‌های مدیریتی، مدیریت مردانه داشته باشند، افزود: قرار است که زنان یک مدیریت زنانه به نحو احسن داشته باشند. هدف ما خدمت به مردم، شهر و کشوری است که خانواده ما هم بخش کوچکی از آن حساب می‌شود.

مالکی در بخش پایانی سخنان خود عنوان کرد: شهروندی که وارد مراکز معاینه فنی می‌شود باید بتواند از خدمات بیشتری از لحاظ کمی و کیفی بهره مند شود.

مراکز معاینه فنی از پشتوانه قانونی کمی برخوردار هستند

جلال بهرامی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه(س) و روز زن گفت: حضرت فاطمه (س) تنها الگوی زن نیست؛ بلکه ایشان الگوی انسانیت است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در ادامه این مراسم بیان کرد: معاینه فنی یکی از مراکزی‌ست که به صورت مستقیم با مردم سر و کار دارد و از طرفی با پشتوانه قانونی و حقوقی کم روبرو است. برای مثال پشتوانه قانونی در معاونت شهرسازی و خدمات شهری تعریف شده است اما معاینه فنی یک فعالیت جدا از شهرداری بشمار می‌رود و اقدامات آن به سازمان محیط زیست و هوای پاک برمی‌گردد. 

بهرامی در بخش پایانی سخنان خود وعده داد که پیگیر تسریع در تعریف این پشتوانه قانونی خواهد بود.

فعالیت ۱۲ هزار زن در شهرداری تهران

مریم اردبیلی مدیرکل امور زنان شهرداری تهران، با بیان اینکه همه روزها، روز زن و مادران است، افزود: یکی از شاخص های اولیاء و انبیاء، تکریم و ارج نهادن به زنان است. همچنین حضرت آقا می‌فرمایند که زنان مثل هوای زندگی هستند. بدون این هوا زندگی ممکن نیست.

مدیرکل امور زنان شهرداری تهران در ادامه گفت: این موضوع را می‌توان به شهر سوق داد؛ در شهری که زنان حضور کمرنگی داشته باشند، شهر هوای خوبی نخواهد داشت. سهم حضور زنان در شهر و مدیریت شهری باید مشخص‌تر و شفاف‌تر دیده شود.

اردبیلی با بیان اینکه حدود ۱۲ هزار پرسنل زن در شهرداری تهران مشغول به فعالیت هستند که گنجینه ارزشمندی برای مدیریت شهری بشمار می‌روند، عنوان کرد: حضور زنان در مجموعه‌های خدمت رسانی یک امتیاز برای مدیریت شهری و امتیاز دیگری برای شهر است.

وی ضمن تبریک روز هوای پاک گفت: معاینه فنی یکی از مراکزی است که در رسیدن به هوای پاک، اثرگذاری بسیاری داشته و دارد.   

انتهای پیام/

۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۲
کد خبر: 30974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 13 =