استفاده از اجاق‌گاز به عنوان وسیله گرمایشی باعث انتشار گاز مونوکسیدکربن می‌شود

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران گفت: هر وسیله شعله داری که دودکش و راهی برای خروج آلاینده‌ها نداشته باشد، در صورت استفاده طولانی مدت در محیط‌های کوچک که در و پنجره آنها کاملا بسته باشد، می‌تواند باعث انتشار گاز مونوکسید کربن شود.

جلال ملکی در گفت و گو با خبرنگار شهر در مورد استفاده از اجاق های خوراک پزی به عنوان وسیله گرمایشی گفت: هر وسیله شعله داری که دودکش و راهی برای خروج آلاینده ها نداشته باشد، در صورت استفاده طولانی مدت در محیط های کوچک که در و پنجره آنها کاملا بسته باشد، می تواند باعث انتشار گاز مونوکسید کربن شود.

وی افزود: استفاده از گازهای کوچک و بزرگ خوراک پزی در کارگاه ها یا مغازه ها به عنوان بخاری، چون دودکش و راهی برای خروج آلاینده ها ندارند خطرناک است و همیشه یک راهی برای ورود هوا به داخل باید وجود داشته باشد.

ملکی گفت: از دودکش های ورق سفید گالوانیزه استفاده شود و از دودکش های آلومینیومی و آکاردئونی به هیچ عنوان استفاده نشود؛ همچنین تا زمانی که از وسیله شعله دار مثل بخاری گازی، نفتی، شومینه یا پکیج و غیره استفاده می شود، حتما باید مسیری برای ورود هوای تازه وجود داشته باشد.

وی افزود: اگر همه در و پنجره ها بسته و وسایل گرمایشی روشن باشد، می تواند باعث انتشار مونوکسید کربن شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از قرار دادن انتهای دودکش داخل سطل آب خودداری کنید و بهترین حالت دودکش حالت ۹۰ درجه یا زاویه قائم هست و اگر دودکش به سمت پایین یا شیب منفی پیش برود هم خطرناک است.

انتهای پیام/

۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۴
کد خبر: 30985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 13 =