دست‌اندازی شهرداری اسلامشهر به حریم پایتخت

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران از دست‌اندازی شهرداری اسلامشهر به حریم شهر تهران خبر داد و بر پیگیری از سوی شهرداری تهران برای جلوگیری از این دست‌اندازی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار شهر، ناصر امانی در یکصد و بیست و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شهرداری اسلامشهر از سال ۹۶ انتقال بازار سنگ در حریم منطقه ۱۸ را با مشارکت بخش خصوصی و اتحادیه سنگ فروشان انجام داد، اظهار کرد: شهرداری به استناد صورت جلسه ای در سال ۹۶  اقدام به شروع علمیات ساختمانی، قطعه بندی و دیوارکشی به منظور احداث بازار سنگ خلیج فارس موسوم به شهر سنگ اسلامشهر کرده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران همچنین تصریح کرد: شهرداری منطقه ۱۸ با پیگیری از مراجع مختلف در ششم شهریورماه سال ۹۶ جلوی تجاوز به حریم تهران را گرفت.

وی در ادامه یادآور شد: صورت جلسه تنها تا پایان سال ۹۶ معتبر بوده و بدون توجه به اینکه اعتبار آن یک سال بوده و از آن گذشته است، مجدداً دیوارکشی و آماده سازی مجموعه انجام شده که طبیعتاً به دنبال آن بارگذاری های نادرست و صدور پروانه شهری انجام خواهد شد و شهر را با مشکلات فراوان روبه رو می کند.

امانی گفت: با توجه به اینکه شهر سنگ در ورودی اتوبان تهران- ساوه واقع شده و با توجه به تبعات آینده، تردد وسایل نقلیه سنگین و تقاضای سفر در این محدوده ضریب ایمنی کاهش پیدا می کند و مشکلات ترافیک و حوادث رانندگی ایجاد خواهد شد.

وی هچنین خاطرنشان کرد: زور شهرداری منطقه به این موضوع نرسیده و از ما خواسته اند در شورا و شهرداری مانع دست اندازی به حریم شهر شویم.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد که شورا و شهرداری اسلامشهر از دست اندازی به حریم شهر تهران خودداری کنند و شهردار نیز باید قانوناً در این زمینه دست به کار شوند.

وی افزود: شهردار منطقه ۱۸ نیز باید ورود کند چرا که قانون به نفع اوست و باید از طریق استانداری و دیگر نهادها وارد عمل شد.

انتهای پیام/

۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۸
کد خبر: 31016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =