برنامه شهرداری تهران برای کاهش آلودگی هوا

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از تدوین برنامه‌ای در شهرداری تهران به‌منظور کاهش آلودگی هوای پایتخت خبر داد و گفت: در این برنامه، راهکارهای کاهش آلودگی هوا کاملا مشخص شده است.

به گزارش شهر، محمدمهدی میرزایی قمی در خصوص برنامه شهرداری تهران به‌منظور کاهش آلودگی هوای پایتخت گفت: در این راستا، برنامه بسیار مشخصی برا برای کاهش آلودگی هوای پایتخت تدوین کرده‌ایم که در مراحل اولیه ارائه است که در شهرداری تهران به جمع‌بندی برسد، به‌عنوان یک لایحه به شورای شهر تهران ارائه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران خاطرنشان کرد: در این برنامه، راهکارهای کاهش آلودگی هوا هم در بخش منابع ثابت و هم در بخش منابع متحرک کاملاً مشخص است و میزان کاهش در آن برنامه به‌صورت دقیق برآورد شده و هزینه‌ها و منابع اقتصادی و دوره بازگشت سرمایه پیش‌بینی و در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه این کار برای اولین بار در شهر تهران صورت گرفته است، اظهار کرد: زمانی که این برنامه به‌عنوان لایحه به شورای شهر تهران تقدیم شد، قطعاً جزئیات آن اعلام خواهد شد.

میرزایی قمی در خصوص علت عدم اجرایی شدن موضوع نیم‌بها شدن هزینه حمل و نقل عمومی در روزهای آلوده گفت: با توجه به اینکه نیم‌بها شدن وسایل حمل و نقل عمومی در روزهای آلوده بار مالی دارد؛ لذا باید از سوی شورای شهر تهران تصویب شود و زمانی که تصویب شد، قابلیت اجرایی دارد.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان تاکید کرد: تصمیمات کمیته اضطرار حالت اضطراری دارد و مقطعی و موقت است و برای بازه کوتاه مدت است.

منبع: مهر

انتهای پیام/

۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶
کد خبر: 31018

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =