لزوم تعیین تکلیف وضعیت هلی‌پدها در ساختمان‌های بلندمرتبه توسط نهادهای مربوطه

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران خواستار تعیین تکلیف هلی پدها در ساختمان های بلندمرتبه، توسط نهادهای مربوطه شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، حمیدرضا صارمی درخصوص ایجاد هلی پد در ساختمان های بلندمرتبه گفت: مطابق مصوبه سال ۸۵ شورای اسلامی شهر تهران، ساختمان های بالای ۴۵ متر به بالا، ملزم به احداث هلی پد یا همان سکوی فرود هلی کوپتر در پشت بام ساختمان شدند. از آن زمان تاکنون بیش از ۱۰۰ بنا در مناطق ۱، ۲، ۳ و ۲۲ مجهز به هلی پد شده اند.

وی تصریح کرد: به عقیده مرکز اورژانس تهران، ایجاد هلی پد در ساختمان های بلند مرتبه برای نجات جان انسان ها در حوادث و یا برای اعزام بیماران اورژانسی، از اهمیت بالایی برخوردار است اما مسئله ای که ما با آن مواجه هستیم، بلااستفاده ماندن این هلی پدها است.

معاون شهردار تهران ادامه داد: علت بوجود آمدن این مسئله هم، این است که برخی از نهادهای ذیصلاح و همچنین سازمان هواپیمایی به دلیل وجود مسائل فنی و برخی موضوعات دیگر، اجازه استفاده از این هلی پدها را صادر نمی کنند. با توجه به ضرورت احداث هلی پد برای بهره برداری در مواقع بحران و همچنین وجود موانع مطرح شده از سوی برخی نهادها و سازمان ها، ما هنوز نتوانسته ایم به یک جمع بندی در این خصوص برسیم.

وی افزود: با توجه به اینکه در ضوابط و مقررات شهرداری، آیین نامه های ساختمانی و همچنین مباحث ۲۳ گانه مقررات ملی ساختمان، ضابطه مشخصی درخصوص احداث هلی پد، نیامده است، مدیریت شهری در تلاش است در تعامل با نهادهای مربوطه و در اسرع وقت، وضعیت ساختمان هایی که در شهر تهران دارای هلی پد هستند را مشخص کند.

لزوم تعیین تکلیف وضعیت هلی‌پدها در ساختمان‌های بلندمرتبه توسط نهادهای مربوطه

۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶
کد خبر: 31043

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 7 =