مهدی چمران در گفت و گو با خبرنگار شهر، با اشاره به اهم مسائل مطرح شده در بخش حمل و نقل برنامه چهارم توسعه شهرداری تهران اظهار کرد: در این بخش در ارتباط با گسترش حمل و نقل عمومی و تأکید بر پیاده محوری سخن به میان آمد؛ ما پیشنهاد دادیم که ترغیب شهروندان به حرکت پیاده و پیشبینی تشویق برای استفاده از دوچرخه در برنامه لحاظ شود که البته شاید تأثیرات کمی داشته باشد اما به هر حال میتواند تا اندازهای در توسعه حمل و نقل عمومی مؤثر واقع شود.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: بیشترین احکام در ارتباط با حمل و نقل عمومی است؛ چرا که حمل و نقل و آلودگی هوا دو مسئله اصلی شهر تهران است و انشاءالله در همین راستا احکام فراوانی که در بخش حمل و نقل عمومی در برنامه چهارم وجود دارد، اجرایی خواهد شد.
وی در پاسخ به این پرسش که «احکام برنامه تا چه اندازه عملیاتی تدوین شده است؟»، یادآور شد: البته برنامه سه سال و نیمه است و ما تلاش کردیم میزانی که قابل انجام است در برنامه لحاظ شود.
چمران ادامه داد: در جلسات بحث شد که چه میزان اتوبوس تا پایان برنامه نیاز داریم؟ تعداد اتوبوس های مورد نیاز ما ۹ هزار اتوبوس است اما دیدیم تا پایان ۴ سال امکان تهیه و خرید ۹ هزار اتوبوس نه در توان وزارت کشور و نه در توان شهرداری تهران است؛ چراکه وزارت کشور باید برای تمام کشور اتوبوس خریداری کند.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در مسئله تأمین اتوبوس بسیار فکر و بحث شد، خاطرنشان کرد: پس از بررسیهای صورت گرفته، تأمین هفت هزار و ۵۰۰ اتوبوس را تنظیم کردیم که تا پایان برنامه چهارم، تعداد اتوبوسهای پایتخت به این میزان برسد.
وی با اعلام اینکه در تأمین واگن مترو نیز حساب و کتاب دقیق انجام شد، تصریح کرد: در این بررسیها پیشبینی شد که ۱۱۳ واگن توسط شرکتهای دانشبنیان، دیگر بخشها و حتی شرکت مترو تولید شود.
چمران در پایان یادآور شد: بر اساس آنچه بررسی کردیم پیش بینی ما این بود که شاید نتوانیم ۶۳۰ دستگاه واگنی که در قرارداد آمده است، تأمین کنیم لذا بخشی از آن که قابل تحقق است، در برنامه لحاظ شد.
انتهای پیام/
نظر شما