طرح "من شهردارم" حرکت به سوی فرایندی دموکراتیک در برنامه‌ریزی شهری است

مدیر روابط منطقه شش با اعلام خبر استقبال خوب شهروندان و اجرای موفقیت‌آمیز «طرح من شهردارم» در سطح منطقه گفت: ارتقاء دموکراسی شهری در فرایندهای برنامه ریزی و اداره شهر راه حلی موثر در ارتقاء کیفیت زندگی شهری است.


به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی منطقه شش، مهدی بابایی مدیر روابط عمومی منطقه افزود: طرح من شهردارم به دنبال فراهم آوردن بستر مناسب برای تأثیرگذاری شهروندان بر مراحلِ مختلف فرایندهای شهری و مطالبه ی حقوق و ارائه ی نظراتشان است.  

مدیر روابط عمومی منطقه شش با تاکید بر استقبال خوب شهروندان برای ارائه نظر و تاثیرگذاری در برنامه ریزی شهری خاطر نشان کرد: بسیاری از مشکلات مربوط به نظام های شهری، از عوامل غیردموکراتیکی مانند عدمِ مشارکت پذیری، نبودِ همه شمولی، نقض حقوق شهروندی، عدالت شهری و... نشئت می گیرد.  

بابایی ادامه داد: پیش بینی تمهیدات اینچنینی برای ایجاد گفتمان شهروندی و در نهایت دموکراتیزه کردن فرآیندهای موجود موثر است؛ لذا این بسترها باعث ایجاد فرصت های برابر و تقویت دموکراسی شهری می شود و به جایگاه شهروندان، نه به عنوان مشکل بلکه به مثابه راه حل برای برون رفت از مشکلات ارج می گذارد.  

وی در پایان گفت: مشارکت فعال شهروندی، فرصتی معقول برای تقویت روابط اجتماعی شهروندان، مشارکت آگاهانه، آزادانه و بدون تبعض آنها برای ساختن شهری مطابق خواسته و نیاز ساکنان شهر است.

انتهای پیام 

۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶
کد خبر: 31068

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 2 =