زیرساخت‌های حمل و نقل باید در مناطق متوازن شوند

رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: زیرساخت‌های حمل و نقل را باید در مناطق متوازن کنیم، چرا که در منطقه ۲۲ وضعیت حمل و نقل عمومی بسیار نامناسب است.

به گزارش خبرنگار شهر، میثم مظفر در نشست خبری با محوریت برنامه چهارم توسعه شهرداری تهران با بیان اینکه جهت حرکت به سمت تحقق عدالت شهری است، اظهار کرد: عدالت شهری در عرصه های موضوعی مختلف تعریف شده و به معنای ترجیح منافع عمومی به خصوصی است؛ اگر به دنبال توسعه حمل و نقل عمومی هستیم، عینیت بخشیدن به عدالت شهری باید رقم بخورد.

رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه با هوشمندسازی به دنبال کاهش مداخلات نیروی انسانی و حفظ کرامت انسانی ارباب رجوع هستیم، یادآور شد: عدالت شهری به معنای دسترسی برابر به فرصت ها و منابع شهری است؛ زیرساخت های حمل و نقل را باید در مناطق متوازن کنیم، چرا که در منطقه ۲۲ وضعیت حمل و نقل عمومی بسیار نامناسب است و در مناطق جنوبی وضعیت سرانه فضای سبز چندان برابر با دیگر مناطق نیست.

وی ادامه داد: سعی کردیم در احکام احداث و تجهیز مراکز فرهنگی، هنری و ورزشی و سراهای محلات فاقد این امکانات را دنبال کنیم تا در مسیر تحقق عدالت شهری گام برداریم.

مظفر با بیان اینکه اگر قرارگاه اجتماعی تشکیل شده و برای بانوان، کودکان کار و معتادان متجاهر برنامه داریم برای تحقق عدالت شهری است، خاطرنشان کرد: اگر ما برداشت از آب های زیرزمینی را کنترل می کنیم و احکامی را در این خصوص داریم، منابع آب را حق نسل آینده نیز می دانیم. اگر به دنبال حفظ و صیانت از باغات هستیم، آن را از حقوق نسل فعلی و آینده می دانیم.

رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: دال مرکزی برنامه چهارم تحول و پیشرفت شهری حرکت به سمت عدالت شهری است.

انتهای پیام/

۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
کد خبر: 31080

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 10 =