طبق پیش‌بینی‌ها، بودجه تا پایان سال به طور کامل محقق می‌شود/تعیین نرخ عوارض تا نیمه بهمن‌ماه در شورا

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: تلاش بر این بود با توجه به منابع مشخص و محدود شهرداری، برنامه‌ چهارم توسعه به صورت عملیاتی تدوین شود و آرزو و تخیل نباشد.

به گزارش خبرنگار شهر، محمد آخوندی در نشست خبری با محوریت برنامه چهارم توسعه شهرداری تهران با بیان اینکه بر اساس ماده ۱۵ قانون نوسازی و عمران شهرداری ها مکلف به تدوین برنامه های پنج ساله هستند، گفت: به استناد نامه جدید سازمان شهرداری ها و دهیاری های وزارت کشور در سال جدید شوراها ملزم به تدوین برنامه ها به صورت چهار ساله هستند تا همان دوره مدیریتی پاسخگوی عملکرد خود باشند.

محمد آخوندی افزود: سال ۱۴۰۱ سال اول برنامه است و به نوعی سال اول را پشت سر گذاشتیم و سه سال دیگر باقی مانده است. شهرداری از اردیبهشت ماه مقدمات را برای تدوین برنامه فراهم کرده و جلسات و کارگروه هایی را برگزار کردند.

وی با بیان اینکه نیروهای متخصص شهرداری که تجربه برنامه های سابق را داشتند، برنامه چهارم را تدوین کردند، اظهار کرد: این برنامه با دعوت از اساتید دانشگاه و کارشناسان متخصص از شورا برنامه پیش رفت و پس از آماده شدن نسخه اولیه و ارائه به شورا، در دو ماه اخیر نیز با تلاش کارشناسان نیروهای متخصص شهرداری، جلسات متعددی در کمیسیون های مختلف شورا برگزار شد.

آخوندی اعلام کرد: چهار جلسه کمیسیون تلفیق شورا در همین راستا برگزار شد و پس از جمع بندی های صورت گرفته، مسئله محوری و عملیاتی بودن، تغییراتی در فرم ارائه برنامه اتفاق افتاد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران ضمن تقدیر از گردآورندگان این برنامه یادآور شد: تلاش بر این بود با توجه منابع مشخص و محدود شهرداری، برنامه ای عملیاتی تدوین شود و به شکل آرزو و تخیل نباشد؛ مسیر توسعه تهران به دلایل مختلف دچار توقف شد و برای بازگشتن به سرعت سابق کار سختی را داریم اما برنامه ما این است که با تمام وجود فعالیت کنیم و برنامه چهارم را به نتیجه برسانیم.

آخوندی با بیان اینکه بر اساس احکام، شبکه فیبر نوری باید حداقل ۳۰۰ کیلومتر افزایش پیدا کند، یادآور شد: افزایش سلامت اداری، جلوگیری از تعارض منافع و تحقق عدالت در بخش هوشمندسازی پیش بینی شده است.

وی میزان بودجه محقق امسال را ۵۰ هزار و ۳۷ میلیارد تومان دانست و افزود: تا پایان آذرماه ۳۳ هزار میلیارد تومان معادل ۶۷ درصد بودجه محقق شده و پیش بینی می شود که بودجه تا پایان سال به طور کامل محقق شود.

آخوندی با بیان اینکه در بخش درآمدها پنج هزار میلیارد تومان از درآمدهای غیر پایدار کاهش یافت و به ارزش افزوده که درآمد پایدار است افزوده شد، تصریح کرد: این موضوع به نوع خود اتفاق بزرگی در بودجه سال ۱۴۰۱ است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ما تلاش می کنیم شهر گران اداره نشود، گفت: تا ۱۵ بهمن ماه باید نرخ عوارض را در شورا مصوب کنیم و این موضوع را که شهر گران اداره نشود، در پیش بینی نرخ عوارض لحاظ خواهیم کرد.

آخوندی در ادامه یادآور شد: با افزایش ۵۷ درصدی حقوق و دستمزد در سال جاری، ناچاراً منابع از بخش تملک دارایی سرمایه ای به بخش حقوق و دستمزد منتقل شد.

انتهای پیام/

۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۳
کد خبر: 31082

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 14 =