طرح «من شهردارم» بازخورد خوبی بین مردم داشته است

رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران گفت: اجرای طرح «من شهردارم» و بودجه‌ریزی مشارکتی در آستانه تدوین بودجه سال ۱۴۰۲ بازخورد خوب و مشارکت بالایی از سوی شهروندان داشت.

احمد صادقی در گفت و گو با خبرنگار شهر، با تأکید بر اینکه شهر را نمی توان بدون مشارکت شهروند اداره کرد، اظهار داشت: همواره این شعار را نه تنها در این دوره بلکه در دیگر دوره‌ها نیز مطرح کرده‌اند که شهر باید مردم مدار باشد.

رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مهم است که نظر شهروندان را بدانیم، خاطرنشان کرد: آنچه اهمیت دارد این است که مشکلات را به صورت محله‌ای ببینیم و کلی‌نگری صورت نگیرد.

وی همچنین تصریح کرد: در مسائل و مشکلات کلی همچون آلودگی هوا و یا حمل و نقل، ردیف‌های بودجه مشخصی پیش‌بینی می‌شود اما تهران در محلات متعدد خود مسائل مختلفی دارد که باید مورد توجه قرار بگیرد.

صادقی با اشاره به وجود ۳۵۳ محله در پایتخت، یادآور شد: رسیدگی به بسیاری از موضوعات در تهران با این تعداد بالای محله که جنس مشکلات هریک از آنها متفاوت از دیگری است، نیازمند نظرخواهی از شهروندان و اهالی این محلات است.

وی ادامه داد: در همین راستا سال قبل طرح رصد شهری در کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران تدوین و اجرایی شد و در جریان آن، با نخبگان و مؤثران محلات جلساتی را برگزار کردیم و پروژه‌های خرد که می تواند به اندازه پروژه‌های بزرگ در رضایت شهروندی مؤثر باشد، با پیش‌بینی ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان احصا شد.

رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران به اثرگذاری مثبت این اقدام بر شهروندان اشاره کرد و افزود: این طرح نیازمند تکمیل بوده است و بودجه‌ریزی مشارکتی در قالب طرح «من شهردارم» در شهرداری نیز در همین راستاست.

وی تأکید کرد: اینکه در خصوص پروژه‌های محلی به صورت سیستماتیک از مردم نظرخواهی شده، بازخورد خوبی داشته و مشارکت بالایی را به دنبال داشته است.

انتهای پیام/

۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۵
کد خبر: 31089

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 12 =