تعمیرات جزئی ساختمان‌های مسکونی نیاز به کسب مجوز ندارد

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: شهروندان تهرانی برای انجام تعمیرات جزئی و غیر اساسی ساختمان های مسکونی، نیاز به کسب مجوز از شهرداری های مناطق و نواحی ندارند.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، حمیدرضا صارمی با اشاره به بخشنامه های سال های ۷۰ و ۸۳  درخصوص عملیات ساختمانی، اظهار داشت: شهرداری تهران به منظور کاهش سفرهای درون شهری، تسریع و تسهیل امور شهروندان، امکان انجام برخی از تعمیرات جزئی ساختمان های مسکونی، بدون کسب مجوز از شهرداری های مناطق و نواحی را فراهم کرده است.

وی ادامه داد: این عملیات شامل مواردی همچون، مرمت بام از جمله تعویض قیرگونی و آسفالت، نصب موزاییک، تعویض و مرمت شیروانی، تعمیر و تعویض کفسازی زیرزمین و طبقات، نماسازی دیوارها و حیاط، محوطه سازی منازل و مجتمع های مسکونی اعم از احداث حوض یا استخر، حفر چاه فاضلاب و تخلیه آن، کفسازی و باغچه بندی مشروط به عدم حذف پارکینگ، نصب و تعمیر یا تعویض سرویس های بهداشتی و رفع نواقص بهداشتی ساختمان، تعویض درب یا پنجره مشروط به عدم تغییر نظام فنی، معماری و کاربری ساختمان، سفید کاری، نصب کاشی، لوله کشی آب، فاضلاب، گاز و نصب شوفاژ مشروط به اینکه محل موتورخانه نیاز به احداث ساختمان جدیدی نداشته باشد، می شود.

صارمی تصریح کرد: این بخشنامه ها از سال های گذشته لازم الاجرا بوده است اما بسیاری از شهروندان گرامی، از تداوم اجرای آن بی اطلاع هستند لذا ضرورت دارد، جهت تسهیل امور شهروندان بر این موضوع که این بخشنامه ها کماکان در ضوابط و مقررات شهرداری تهران ملاک عمل هستند، تاکید شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران درخصوص تعمیرات غیر اساسی در ساختمان های غیر مسکونی نیز گفت: مالکان بناهای غیرمسکونی برای انجام تعمیرات جزئی با ارائه مدارک معتبر درخصوص حقوق بنای موجود توسط مالک، منوط به عدم بدهی مالی و پرداخت مفاصا حساب و کلیه عوارض متعلقه، پس از تائید اداره شهرسازی ناحیه، می توانند اقدامات لازم را انجام دهند.

وی تاکید کرد: در مورد تعمیرات اساسی در ساختمان نیز مطابق ضوابط و مقررات جاری می بایست از طریق دفاتر خدمات الکترونیک شهر نسبت به ثبت درخواست پروانه تعمیرات در سامانه شهرسازی اقدام شود.

انتهای پیام

۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶
کد خبر: 31092

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 3 =