فعالیت شبانه روزی نیروهای خدمات شهری برای رفع یخبندان

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به عملکرد شهرداری در روزهای برفی، گفت: شهرداران مناطق مسلط عمل کردند، با توجه به اعلام مناسب و به موقع هواشناسی، آمادگی‌های لازم در شهرداری ایجاد شده بود.

به گزارش شهر، علیرضا نادعلی با اشاره به مشاهدات خود هنگام بازدید از مناطق شمالی پایتخت همزمان با بارش برف، گفت: تردد در شهر به صورت روان بود و مشکلی در معابر اصلی وجود نداشت. در مناطق شمالی با توجه به حجم زیاد برف، بیش از ۱۴ ساعت در دفعات مکرر شن‌پاشی و برف‌روبی صورت گرفته بود. تقریباً معابر مشکل تردد و ترافیک نداشتند.

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به اولویت بندی اقدامات در زمینه خدمات شهری، افزود: با اینکه معابر فرعی اولویت دوم بودند اما همه نیروها شبانه روزی برای رفع یخبندان معابر فرعی نیز فعالیت کردند و مشکلات در آن قسمت نیز مرتفع شد.

وی با اشاره به اینکه شهرداران مناطق مسلط عمل کردند، اظهار کرد: با توجه به اعلام مناسب و به موقع هواشناسی، آمادگی‌های لازم در شهرداری ایجاد شده بود.

نادعلی عنوان کرد: سایت‌ها مجهز به شن و نمک به مقدار کافی بودند و مانورهای برف روبی نیز صورت گرفته بود و بعد از سال‌ها، امسال مورد استفاده واقع شد.

سخنگوی شورای شهر تهران افزود: با توجه به شدت بارش برف در منطقه یک و اتوبان ارتش، یک سایت اضافه شد. حجم بارش بیش از زیر ساخت‌هایی بود که در سال‌های قبل ایجاد شده بودند.

وی اظهار کرد: باید از تکنولوژی‌های جدید در این عرصه استفاده کرد. برخی شهرهای کشور از محلول‌ها به جای مخلوط نمک و شن استفاده می‌کنند. نمک به شدت به محیط زیست و آسفالت‌ها آسیب می‌رساند.

نادعلی در پایان تصریح کرد: این دغدغه استفاده از محلول‌های مخصوص در شهرداری وجود دارد. با همکاری شرکت‌های دانش بنیان این موضوع برای سال بعد انجام خواهد شد. مطالبه شورا این است که از این محلول‌ها استفاده کنند. ممکن است از امسال برای سال آینده بتوان برای استفاده از این محلول‌ها برنامه‌ریزی کرد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۶
کد خبر: 31095

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 6 =