تا پای جان مدیون شهدا هستیم/ تقدیم ۶۰ شهید آتش‌نشان برای حفظ جان و آرامش مردم

مدیرعامل سازمان آتش نشانی از تقدیم ۶۰ شهید آتش نشان برای نجات جان شهروندان و حفظ ایمنی مردم در پایتخت خبر داد.

به گزارش خبرنگار شهر؛ قدرت الله محمدی در مراسم سالگرد شهدای حادثه پلاسکو که با حضور حسین نظری معاون خدمات شهری، اقبال شاکری نماینده مردم تهران در مجلس، ناصر امانی عضو شورای شهر تهران، کیانی مدیرکل ایثارگران شهرداری، آتش نشانان و خانواده ۱۶ شهید این حادثه در بهشت زهرا(س) برگزار شد، گفت:  یاد و خاطره ۶۰ شهید والا مقام سازمان آتش نشانی تهران بزرگ به ویژه شهدای مظلوم پلاسکو را گرامی می داریم.
وی با اشاره به حضور آتش نشانانی که رفقای خود را در این حادثه از دست دادند؛ ادامه داد: آتش نشانان ما در این مراسم حضور دارند و غصه می خورند بر عزیزانی که  از دست داده اند. پلاسکو قد خم کرد و  سرو قامتان آتش نشان را با خود برد.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری تهران یادآور شد:  شهید مستوفی در خانه بود از پای تلویزیون حادثه را دید و به دل حادثه زد. شهید امینی بلیت سفر به خارج از کشور برای انجام ماموریت داشت اما ایستاد و به حادثه آمد. وقتی از بی سیم شنید خود را به محل رساند. حسین سلطانی برای نجات همکار مصدومش وارد پلاسکو شد و دیگر برنگشت. شغل، ایثار و جان دادن آتش نشانان این چنین است وقتی می گوییم این شغل نیست عشق و جوانمردی است به این دلیل است.
وی تاکید کرد: وقتی همه از حادثه پلاسکو در حال فرار بودند ۱۶ عزیز ما به دل حادثه رفتند تا جان ۳۰۰ نفر از مردم را نجات دهند.  
محمدی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: با اینکه فاجعه را می دیدند اما باید می رفتند تا  جان حتی یک نفر را نجات دهند.
وی با بیان اینکه این روحیه ایثار و گذشت همچنان باقی است؛ افزود: ما ۶۰ شهید آتش نشان داریم، ما مدیون شهدا و خانواده های آنها هستیم و تا پای جان نیز بر این عقیده خواهیم ماند.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری تهران با اشاره به حضور خانواده شهدای پلاسکو بیان کرد: اکنون میزبان این عزیزان هستیم تا بتوانیم از خون پاک شهدا دفاع کنیم و بگوییم خانواده شهدای آتش نشان بر روی چشمان ما جای دارند. این حادثه سخت و دلخراش را به ملت ایران و خانواده شهدا تسلیت می گوییم. 
انتهای پیام/
۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۰
کد خبر: 31132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 7 =