محمدجواد خسروی شهردار منطقه ۱۸ در گفتوگو با خبرنگار شهر در مورد جزئیات احداث بازار سنگ اسلامشهر در بخش حریم منطقه اظهار کرد: در سال ۹۸ بنا به دستور فرمانداری اسلامشهر و پیگیریهای شهرداری این شهر، تمام صنوف عرضه کننده سنگ به بخشی از حریم منطقه ۱۸ و اسلامشهر نقل مکان کرده و قرار شد در مساحتی بالغ بر ۱۷ هکتار در اراضی کشاورزی این بخش از حریم پایتخت احداث شود.
وی در ادامه با بیان این نکته که علیرغم تمام تدابیر بازدارنده و تلاشهای شهرداری منطقه ۱۸ مبنی بر عدم فعالیت بازار سنگ اسلامشهر، متأسفانه طی دو ماه اخیر مجددا عملیات ساخت این بازار سنگ از سر گرفته شده، افزود: این بازار سنگ در حریم شهر و در مجاورت بوستان ۴۳ هکتاری آزادشهر واقع شده و ما جلوی ساخت و ساز این بازار سنگ را گرفتیم و حتی با دادستانی اسلامشهر نیز جلسه گذاشتیم اما با توجه به مجوزاتی که از شهرداری اسلامشهر گرفتند، دادستانی ورود جدی نکرده است.
خسروی با تأکید بر اینکه این اراضی ۱۷ هکتاری که قرار است بازار سنگ در آن ساخته شود، تنها تنفسگاه و کریدور وزش باد در جنوب تهران به شمار می رود، ادامه داد: با توجه به مشکلات زیست محیطی و آلودگی هوایی که این روزها با آن مواجه هستیم، مطمئن باشید که در آینده نزدیک در صورت ساخت و فعالیت این بازار سنگ شاهد کوران مشکلات به سمت شهر تهران خواهیم بود، چرا که ۱۷ هکتار سنگبری در مسیر بادهای ورودی جنوب تهران قرار گرفته و این در حالیست که بوستان ۴۳ هکتاری آزادشهر نیز بر اثر فعالیت سنگ بریها از بین خواهد رفت.
این مقام مسئول با اشاره به این نکته که بر اساس قانون، متولی حریم، شهرداری تهران بوده و مسئولان اسلامشهر نمیتوانند به خودشان مجوز دهند که در حریم یک شهر دیگر و اراضی کشاورزی آن ساخت و ساز کنند، اضافه کرد : طی مکاتباتی با دادستان اسلامشهر، فرمانداری و اعضای شورای شهر تهران اعلام کردیم که ساخت این بازار سنگ سبب افزایش ترافیک در اتوبان آزادگان شده و مصوبه شورای ترافیک تهران را ندارد.
وی پیرامون آخرین وضعیت ساخت بازار سنگ اسلامشهر در این بخش از حریم تهران یادآور شد: در حال حاضر در حال قطعه بندی و دیوارکشی هستند و ما چندین مرتبه جلوی فعالیت آنها را گرفته و حتی با آنها درگیر شدیم و کارمان به دادستانی کشید.
شهردار منطقه ۱۸ پایتخت در پایان خاطرنشان کرد: از مسئولان ذیربط بویژه دادستانی استعانت داریم تا پیش از آنکه این بازار سنگ به یک معضل زیست محیطی و ترافیکی برای جنوب تهران تبدیل شود، فکری به حال آن کنند، چرا که زیان این قبیل منفعت طلبی ها تنها به چشم شهر و شهروندان می رود.
انتهای پیام/
نظر شما