اعلام آمادگی شهرداری تهران برای همکاری‌های اقتصادی با ایروان

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران،در دیدار شهردار ایروان با بیان اینکه بهبود وضعیت اقتصاد شهری بدون وجود سرمایه‌گذاران امکان‌پذیر نیست گفت: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای پیشبرد اهداف مدیریت شهری و سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مختلف مد نظر قرار گرفته است.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی معاونت مالی و اقتصاد شهری، لطف اله فروزنده در دیدار با هرچیا سرکیسیان شهردار ایروان اظهار کرد: تهران ظرفیت های بسیار متنوع و اساسی دارد، خوشبختانه به دنبال تلاش و کوشش های مدیریت شهری در سالهای اخیر، تهران بسیار متفاوت تر از گذشته شده است.

 وی با بیان اینکه ما در مدیریت شهری دارای سبک هستیم افزود: مسائل اصلی مدیریت شهری مانند حمل و نقل عمومی،محیط زیست و خدمات شهری از دغدغه های اصلی مدیریت شهری است.

معاون شهردار تهران در ادامه با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و حضور سرمایه گذاران در  راستای تحقق اهداف مدیریت شهری بیان کرد: در حوزه اقتصاد شهری معتقدیم با استفاده از حضور مردم و ظرفیت های مردمی در حوزه های مختلف می توان دستاوردهای خوبی را به دست آورد.

وی با تاکید بر استفاده از راهبردهای مختلف در بخش خصوصی اظهار داشت: برای پروژه های شهری مدل های مختلف تامین منابع  داریم و بر همین اساس می توانیم از ظرفیت سرمایه گذاری خارجی و مردمی در راستای اجرای پروژ ه ها بهره مند شویم.

هرچیا سرکیسیان شهردار ایروان در  ادامه ضمن قدردانی از میهمان نوازی و استقبال گرم مجموعه مدیریت شهری بیان داشت: در شهرداری ارمنستان نیز تحولات بسیار زیادی در حال انجام است البته در این خصوص بایستی نسبت و تناسب دو شهر را در نظر داشته باشیم.

شهردار شهر ایروان با بیان اینکه دو کشور ایران و ارمنستان دارای روابط و اشتراکات در هم تنیده هستند، گفت: هم اکنون پروژهای مختلفی را در زمینه های مختلف در مراحل طراحی و مطالعه داریم مانند ایستگاه جدید مترو، پروژه های راهسازی و جاده سازی که بایستی به مناقصه بگذاریم.

وی در ادامه با اشاره به بازدید خود از متروی کلانشهر تهران افزود: طول خط متروی تهران بسیار  وسیع بوده و باور دارم درطول مدت احداث خطوط مترو در تهران دستاوردهای خوبی در این زمینه حاصل شده است.

شهردار شهر ایروان با تاکید بر اینکه کشور ایران برای ما دارای اهمیت بسیار بالاست افزود:عزم جدی برای همکاری با تهران در جهت پیشرفت در امور شهر را داریم.

انتهای پیام 

۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷
کد خبر: 31176

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 3 =