ضرورت تهیه بانک جامعی از نیازهای سرانه فضاهای فرهنگی پایتخت

مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به ضرورت احصاء نیازهای سرانه فرهنگی مناطق ۲۲ گانه تهران، گفت: باید بانک جامعی از فضاهای فرهنگی، هنری، ورزشی و اجتماعی شهرداری تهران تهیه شده و در راستای رفع کمبودها در این زمینه گام برداریم.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، وحید رضا انارکی محمدی در جلسه هیئت مدیره این شرکت که صبح امروز برگزار شد، گفت: یکی از راهکارهای اداره خوب شهر ؛توسعه زیر ساختهای فرهنگی است که خوشبختانه طی سالهای اخیر در زمینه ساخت و سازهای فضاهای فرهنگی اقدامات خوبی صورت گرفته  و بستر مناسب‌تری فراهم شده تا تهران به سمت شهری توسعه یافته و پایدار حرکت کند.

وی وجود فضاهای فرهنگی را موجب ارتقا و توانمندی مناطق ۲۲ گانه تهران در مقابله با آسیب های اجتماعی دانست و افزود: از شاخص‌های مهم توسعه‌یافتگی هر جامعه ای سرانه ها و امکانات فرهنگی آن است ، لذا با توزیع عادلانه امکانات می توان به ایجاد رفاه و نشاط در فضای جامعه کمک کرد.

وی به تأکیدات شهردار تهران مبنی بر کاهش فاصله طبقاتی سرانه های فرهنگی ، بیان داشت:سرانه‌های فرهنگی، اجتماعی و خدماتی باید در مناطق مختلف به ویژه مناطق کم برخودار رشد کرده و بین شمال و جنوب پایتخت متناسب‌سازی شود.

به گفته انارکی محمدی ، فضاهای فرهنگی شامل سالن‌های سینما، تئاتر، پارک، اماکن تفریحی،  امکانات آموزشی،کتابخانه،موزه ، نمایشگاه‌های مختلف و...است  و مجموعه ای از این امکانات و بهره گیری شهروندان از آن زمینه ساز توسعه فرهنگی است.

وی با اشاره به اینکه توسعه فضاهای فرهنگی  نقش مهمی در غنی کردن اوقات شهروندان دارد، تصریح کرد: باید با توزیع عادلانه امکانات و سرانه های فرهنگی در مسیر  کاهش  نابرابری در بهره گیری  از منابع و  دستاوردها گام برداریم.

مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی با بیان این مطلب که رسالت اصلی این شرکت، ساخت و توسعه فضاهای فرهنگی است،خاطر نشان کرد: مطمئناً با تعامل دستگاه ها و بخش های مختلف می توان؛ ظرفیت های علمی و فنی این شرکت به نحو احسن در کاهش فاصله شمال و جنوب تهران استفاده کرد.

نصرالله آبادیان،رئیس هیئت رئیسه این شرکت نیز در ادامه گفت:خوشبختانه شرکت توسعه فضاهای فرهنگی درجهت فرهنگی و ایجاد توسعه زیرساخت های فرهنگی بسیار خوشنام بوده و امیدواریم در جهت رفع مشکلات  و قدم گذاشتن در مسیر توسعه تلاش کند.

گفتنی است در این جلسه گزارشی از آخرین وضعیت مرمت و باز زنده سازی خانه موزه فروغ فرخزاد و وثوق الدوله ارایه شد.

انتهای پیام 

۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵
کد خبر: 31244

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 16 =