کنترل و کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی ضروری است

ویژه برنامه هفته هوای پاک با حضور شهردار منطقه ۲۰، مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، مدیران ارشد اداره کل محیط زیست شهرداری تهران، مدیران ارشد منطقه، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرری و جمع کثیری از علاقمندان محیط زیست و تشکل های حامی محیط زیست در فرهنگسرای ولاء برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰ ، در این مراسم سیدمحمد ناظم رضوی شهردار منطقه راه اندازی آبگرمکن های خورشیدی، ممیزی ساختمان ها، اخذ گواهینامه سبز، احداث بوستان، انتقال منابع آلاینده به خارج از شهر و  احداث سایت لک لک ها با توجه به سابقه لانه گذاری این پرنده ها در شهرری را از جمله  اقدامات انجام شده در راستای اجرای پروژه های زیست محیطی در این منطقه عنوان کرد.

او وضعیت منابع آلاینده در این منطقه و نقش شهرداری تهران و مدیریت شهری این منطقه در کنترل و کاهش آلاینده های زیست محیطی را از دیگر مباحث حائز اهمیت برشمرد.

حلیا سادات حسینی شکرابی مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با اشاره به شعار «تحقق هوای پاک، حقوق عامه و اراده ملی» به‌عنوان شعار ملی هفته هوای پاک سال ۱۴۰۱؛ نقش شهروندان را در کاهش آلودگی های زیست محیطی مهم برشمرد و بر اهمیت و لزوم توجه به حفظ هوای پاک و کاهش آلودگی های ناشی از سوخت کارخانه ها و صنایع آلاینده تاکید کرد.

او اظهار داشت: برای شهرداری تهران و سایر شهرداری‌ها به عنوان یکی از این متولیان، اقداماتی همچون ایجاد کمربند سبز، توسعه فضای سبز، تحقق معاینه فنی خودروها، توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی و جلوگیری از پسماندسوزی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام 

۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۳
کد خبر: 31255

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =