تحقق ۸۵ درصد از بودجه ۱۴۰۱ تا پایان دی‌ماه/ ۵۰۰۰ میلیارد تومان از مطالبات شهرداری از دولت به تایید سازمان حسابرسی رسیده است

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با اشاره به تحقق ۸۵ درصدی بودجه ۱۴۰۱ معادل ۴۲ هزار میلیارد تومان تا پایان دی‌ماه گفت: تاکنون ۵۰۰۰ میلیارد از مطالبات شهرداری از دولت به تایید سازمان حسابرسی رسیده است.

لطف‌الله فروزنده، معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهر درباره وضعیت وصول مطالبات شهرداری از دولت اظهار داشت: پیگیری مطالبات شهرداری از دستگاه‌های دولتی موضوع مهمی است که این معاونت درصدد شناسایی این مطالبات و در گام بعدی حل و فصل آن می‌باشد. 

فروزنده ادامه داد: تاکنون حدود ۵۰۰۰ میلیارد تومان از مطالبات شهرداری از دولت شناسایی شده و همچنین مورد تایید سازمان حسابرسی کل کشور قرار گرفته است و دولت باید این مطالبات را به شهرداری پرداخت کند، البته میزان مطالبات شناسایی شده از سوی شهرداری به ۱۸۰۰۰ میلیارد رسیده که برای پرداخت نیازمند تایید سازمان حسابرسی است.

تلاش برای افزایش سهم غیرنقد در بودجه به ۲۰درصد

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران درباره تحقق منابع غیرنقد در بودجه سالانه بیان کرد: تمرکز شهرداری تهران بر افزایش سهم درآمدهای غیرنقد از کل بودجه است. در سال‌های گذشته بین ۱۰ الی ۱۵ درصد از بودجه غیرنقد محقق می‌شد، اما هدف‌گذاری امسال بر تحقق ۲۰ درصد از بودجه در قالب غیرنقد است. البته لایحه غیرنقد برای کسب مجوز اقدامات لازم، به شورای شهر تقدیم شده است.

رفع بدهی پیمانکاران از مسیر برات‌کارت و ال‌سی

فروزنده در خصوص استفاده از برات کارت و ال‌سی توضیح داد: ۳ هزار میلیارد به پیمانکاران در سطح مناطق بدهکار هستیم. در جهت رفع بدهی‌ها و ایجاد رونق در بازار کار و فعالیت از ابزارهای مالی مانند «برات کارت» و «ال سی» استفاده می‌کنیم. 

تحقق ۸۵ درصدی بودجه تا پایان دی‌ماه

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در پایان درباره میزان تحقق بودجه ۱۴۰۱ تصریح کرد: در کلیات بودجه از مبلغ ۵۰ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان نزدیک، ۴۲ هزار میلیارد تومان معادل ۸۵ درصد را تا پایان دی‌ماه محقق کردیم. در تلاشیم تا سقف بودجه امسال به صورت صددرصدی محقق شود. اگر فرآیند اداری بخش غیرنقدی طی شود، حتماً از ۵۰ هزار میلیارد تومان هم عبور خواهیم کرد و می‌توانیم تا سقف ۶۰ هزار میلیارد تومان منابع محقق کنیم.

انتهای پیام/

۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۱
کد خبر: 31337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 8 =