بسته حمل و نقل پاک به صورت پایلوت در منطقه ۷ اجرا می شود/ ایجاد ایستگاه‌های موتورهای برقی مشارکتی

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۷ از اجرای طرح بسته حمل و نقل پاک و ایجاد ایستگاه‌های موتورهای برقی مشارکتی در این منطقه توسط یک شرکت دانش‌بنیان خبر داد.

حسین حقی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۷ در گفت‌وگو با خبرنگار شهر در خصوص اجرای طرح بسته حمل و نقل پاک و ایجاد ایستگاه های موتورهای برقی مشارکتی شهرداری تهران در این منطقه اظهار کرد: این طرح را یک شرکت استارتاپی و دانش بنیان اولین بار در ایران و تهران اجرا می کند که به صورت پایلوت در منطقه ۷ انجام می شود و ایستگاه هایی برای این کار در خیابان هایی مانند شهید بهشتی، ملک، بهار شیراز و شهید قندی مشخص شده که قرار است کار اجرایی خودشان را شروع کنند. 

وی در پاسخ به پرسشی درباره اهمیت اجرای این طرح در پیشبرد اهداف ( TOD)* در منطقه ۷ توضیح داد: ما در بحث ( TOD) به مساله حمل و نقل پاک بسیار اهمیت می دهیم و از آنجا که موتورسیکلت ها در تهران یکی از عوامل اصلی آلودگی هوا هستند، استفاده از موتورهای برقی می تواند در کاهش آلودگی هوا و اجرای بحث( TOD) موثر باشد.

به گفته حقی؛ تعداد ایستگاه های موتورهای برقی مشارکتی در منطقه ۹ ایستگاه است که با اجرای بحث ( TOD) قطعا تعداد این ایستگاه ها بیشتر می شود؛ این ایستگاه ها در حاشیه برخی از خیابان ها است و جانمایی آنها توسط شهرداری منطقه ۷ انجام شده است. 

*توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی (Transit Oriented Development) عبارت است از یک الگوی متراکم کاربری زمین شامل مسکن، پارک های عمومی و میادین، کاربری‌های تجاری و خدماتی که همگی در امتداد نقاط کلیدی سامانه حمل و نقل همگانی واقع شده باشند.

انتهای پیام/

۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۸
کد خبر: 31357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 8 =