خانه تاریخی «مشیرالدوله» به‌زودی برای بازدید عموم بازگشایی می‌شود

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران از مدرسه ژاندارک و مجموعه خانه های پیرنیا در خیابان لاله زار بازدید کرد.

به گزارش شهر و به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل سازمان نوسازی شهر تهران، مهدی هدایت با اشاره به تاریخچه مدرسه ژاندارک یادآور شد: مدرسه ژاندارک به عنوان مدرسه دخترانه هم دوره با دبیرستان پسرانه البرز توسط نیکلا مارکف معمار روسی بر زمینی که پیشتر متعلق به مشیرالدوله پیرنیا بوده است ساخته می شود. در سال های گذشته این مدرسه به همت اداره آموزش و پرورش منطقه ۱۲ مرمت می شود تا بار دیگر بتواند میزبان دانش آموزان باشد.

هدایت خاطرنشان کرد: با توجه به ارزش های تاریخی این مدرسه، مذاکراتی جهت همکاری شهرداری تهران و ارتقای جایگاه ویژه آن گرفته است.

مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران ضمن بازدید از خانه تاریخی مشیرالدوله پیرنیا که اکنون به عنوان موسسه مطالعات تاریخ پزشکی، طب اسلامی و مکمل فعالیت دارد، گفت: این مرکز در راستای باززنده سازی و فعال سازی در حال مرمت می باشد و در آینده نزدیک میزبان شهروندان خواهد بود.

گفتنی است در مجاورت این بنا، حمام تاریخی پیرنیا با قدمت بیش از صد سال متعلق به اواخر دوره قاجار توسط یکی از کسبه لاله زار در حال مرمت می باشد. این حمام با حمایت معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران و بهره مندی از مشوق های پروانه مرمت، باززنده سازی خود را در ماه های گذشته آغاز نموده است. خانه شماره ۳ سینما بنای دیگری است که در سال های گذشته مرمت و اکنون میزبان انجمن صنفی سینمایی ایران و علاقمندان تهران می باشد.

در روند بازدید از بناهای تاریخی، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران ضمن قدردانی از مالکین و بهره برداران، مجموعه خانه های پیرنیا را واجد ارزش های تاریخی، فرهنگی و علمی دانست که با حمایت شهرداری و همکاری بخش خصوصی و دولتی می تواند موجب رونق و باززنده سازی سایر ابنیه و افزایش حس تعلق در میان شهروندان شود.

شایان ذکر است با توجه به هم پوشانی بافت های تاریخی و فرسوده شهر تهران، نهضت "دوشنبه های تاریخی" در جهت رفع موانع و مشکلات موجود آغاز شده تا بتوان با حمایت از بخش خصوصی و دولتی، بناهای ارزشمند این بافت ها را باززنده سازی و کیفیت زندگی شهری را ارتقا بخشید.

انتهای پیام 

۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷
کد خبر: 31427

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 13 =