اقدامات شهرداری در حوزه بهداشت مطابق با به‌روزترین اقدامات دنیاست

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور گفت: شهرداری تهران در تلاش است تا با اجرای طرح‌های سلامت محور، سلامت پرسنل خود را بیشتر کند که جای تقدیر دارد.

به گزارش خبرنگار شهر؛ محمد رئیس زاده در بیست و دومین شنبه امید و افتخار در آغاز طرح واکسیناسیون هپاتیت کارگران شهرداری تهران که با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، پرویز سروری نایب رئیس شورای شهر تهران، مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران، روسای دانشگاه های علوم پزشکی، مدیرعامل شرکت شهر سالم و معاونان شهردار برگزار شد، گفت: کلید توسعه پایدار هر کشور وجود نیروی انسانی سالم است. در تهران نیز به عنوان الگوی جهان اسلام باید شهروند سالم داشته باشیم و در این راه باید کارکنان شهرداری سالم باشند.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور افزود: در طول این سال ها شهرداری تهران سعی بر این داشته تا پرسنل و کارکنان سالمی داشته باشد و در این حوزه کارهایی را انجام داده است.

عضو هیات مدیره شرکت شهر سالم ادامه داد: آمار هپاتیت در ایران به نسبت سایر کشورها پایین است. متوسط دسترسی نوزادان تازه مبتلا شده به واکسن هپاتیت در دنیا ۴۲ درصد است اما در ایران چنین مشکلی وجود ندارد.

وی بیان کرد: کاری که اکنون در شهرداری انجام می شود مطابق با به روزترین اقدامات بهداشتی و درمانی در جهان است. این اقدام بهترین کمک به بهداشت و درمان کشور است و نه تنها شهرداری بلکه سایر سازمان ها و ارگان ها باید چنین کاری را برای کارکنان خود انجام دهند.

رئیس زاده تاکید کرد: چنین کارهایی در اقتصاد سلامت نیز مهم است چرا که هر یک دلار که در زمینه هپاتیت خرج کنیم ۲۰ دلار سرمایه گذاری کرده ایم. امیدواریم نه تنها در حوزه سلامت کارکنان بلکه در حوزه بهداشت و سلامت شهروندان نیز شهرداری تهران پیش قدم باشد.

انتهای پیام/

۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶
کد خبر: 31490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =