ابلاغ دستورالعمل نحوه هزینه‌کرد اعتبارات آموزشی شوراهای شهر

رئیس شورای عالی استان‌ها از ابلاغ دستورالعمل نحوه هزینه‌کرد اعتبارات آموزشی شوراهای اسلامی شهر و روستا توسط وزارت کشور خبر داد.

به گزارش شهر، پرویز سروری رئیس شورای عالی استان‌ها با اعلام خبر ابلاغ دستورالعمل نحوه هزینه‌کرد اعتبارات آموزشی شوراهای اسلامی شهر و روستا توسط وزارت کشور، گفت: در راستای اجرای ماده ۱۵ قانون درآمدهای پایدار شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، شورای عالی استان‌ها با همکاری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، متن اولیه این دستورالعمل را تهیه و در جلسه مشترک با مقام عالی وزارت کشور که هفته گذشته برگزار شد، نهایی و از سوی وزیر محترم کشور برای اجرا به شورای عالی استان‌ها ابلاغ شد.

وی افزود: به موجب این دستورالعمل میزان دو دهم درصد از عوارض متمرکز در اختیار وزارت کشور بابت ارتقای سطح دانش شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی شهر و روستا هزینه خواهد شد.

رئیس شورای عالی استان‌ها ادامه داد: بر همین اساس میزان ۲۵ درصد از کلیه وجوه مورد اشاره در راستای آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی شوراهای اسلامی شهر و روستا و شوراهای فرادست، در اختیار شورای عالی استان ها قرار می گیرد.

سروری با اشاره به جایگاه قانونی شورای عالی استان‌ها در راستای آموزش و توانمندسازی اعضای شوراها، اظهار داشت: تخصیص اعتبارات متمرکز از محل قانون درآمدهای پایدار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای آموزش شوراها برای نخستین بار در کشور صورت گرفته و انتظار می‌رود با بهره‌گیری از ظرفیت ایجاد شده شاهد تحولات و ارتقای سطح کیفی نیروی انسانی در خانواده بزرگ شورایی باشیم.

رئیس شورای عالی استان‌ها با توجه به پایدار بودن ردیف اعتباری آموزشی برای اعضای شوراها، از همه شوراهای پایه و فرادست خواست تا ضمن اهتمام برای حضور مؤثر در دوره‌های آموزشی و ارتقای سطح دانش خود، نیازها و اولویت‌های آموزشی خود را به شورای عالی استان‌ها منعکس کنید.

وی در پایان با سپاس و قدردانی از همراهی وزارت کشور، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و اعضای شورای عالی استان‌ها، خاطرنشان کرد: اعتبارات موضوع این قانون براساس برنامه آموزشی مصوب در چارچوب سرفصل‌های آموزشی همچون؛ دوره‌ها و کارگاه‌های آموزش حضوری، برگزاری نشست‌های آموزشی، ارائه آموزش‌های غیرحضوری، تهیه محتواهای آموزشی و برنامه‌ها و طرح‌های توسعه‌ای شوراها، قابل هزینه است.

منبع: مهر

اتهای پیام/

۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۳
کد خبر: 31498

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 1 =