اقدامات شهرداری در حوزه سلامت موثر است

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری به عنوان ارگانی فعال در حوزه سلامت، اقدامات مثمرثمری را انجام داده است؛ همچنین در شورای شهر، تعدادی از مصوبات به مرحله اجرا درآمده و برخی نیز در آینده اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار شهر؛ مهدی پیرهادی در بیست و دومین شنبه امید و افتخار در آغاز طرح واکسیناسیون هپاتیت کارگران شهرداری تهران گفت: ۲۶ هزار نفر از کارگران شهرداری تهران در طرح واکسیناسیون هپاتیتB شرکت کرده اند؛ در هزاره سوم یکی از مهمترین معیارها در شهرهای جهان، امنیت و سلامت است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران افزود: گرچه طبق قانون اساسی متولی امر سلامت وزارت بهداشت است، اما بی شک یکی از ارگان هایی که می تواند در این راستا کمک کند، مجموعه شهرداری است، چرا که شهرداری به عنوان بازوی امور اجرایی بوده که در اسناد بالادستی نیز به آن اشاره شده است.

وی ادامه داد: مجموعه شهرسالم به عنوان یک مجموعه آموزش گر در موضوعاتی که می تواند در بخش علوم پزشکی کمک کننده باشد، معرفی می شود و این مجموعه آمادگی دارد که برخی خدمات‌ را در بخش علوم پزشکی انجام دهد.

پیرهادی یادآور شد: شهرداری به عنوان ارگانی فعال در حوزه سلامت، اقدامات مثمرثمری را انجام داده است. همچنین در شورای اسلامی شهر تهران مصوباتی تحت عنوان شهر دانش سلامت، شهر خالی از دخانیات، شهر دوستدار کودک و سالمند و … را تصویب کردیم که تعدادی از آن اجرایی شده و برخی نیز در آینده اجرایی می شود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: شرکت شهر سالم در حوزه ارائه خدمات درمانی اقدامات موثری انجام داده است؛ همانطور که در زمان کرونا ۸۸۹ هزار نفر از کارکنان شهرداری و خانواده هایشان واکسینه شده اند. در این رابطه کنترل و ریشه کنی بیماری هپاتیت با واکسن در سراسر دنیا موضوعی شناخته شده است.

انتهای پیام/

۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۸
کد خبر: 31515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =