ساماندهی کهنه‌فروشان خیابان مولوی در منطقه ۱۲

شهردار منطقه ۱۲ از اجرای طرح ساماندهی کهنه‌فروشان به صورت روزانه در خیابان مولوی حدفاصل چهارراه مولوی تا میدان محمدیه خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط‌عمومی شهرداری منطقه ۱۲، امیر یزدی با اشاره به اهمیت ویژه محله مولوی در منطقه ۱۲ گفت: این محله اماکن مهمی از جمله بازار مولوی، بازارچه پارچه‌فروش‌ها، کلیسای طاطاووس، کوچه باغ ایلچی و... را در دل خود جای داده و همین امر موجب شده شهروندان بسیاری روزانه به قصد خرید و بازدید از بافت تاریخی پا به این محله بگذارند.

یزدی به حضور افرادی که هر روز ساعت ۲ بعدازظهر تا پاسی از شب اقدام به کهنه‌فروشی و ایجاد سد معبر در پیاده‌روها و معابر خیابان مولوی می‌کنند، اشاره کرد و افزود: وجود کهنه‌فروشان در خیابان مولوی و اقدام آنها به فروش اجناس غیرمرغوب در پیاده‌روها، موجب سد معبر و ایجاد مزاحمت برای شهروندان شده است.

وی با اشاره به حساسیت این محله از حیث قرارگیری در مرکز شهر و بافت قدیمی تهران بیان کرد: به منظور حذف زوائد بصری و جلوگیری از بروز مشکلات زیست‌محیطی که در اثر حضور کهنه‌فروشان ایجاد می‌شود، رفع سد معبر در این محور از اهمیت به‌سزایی برخوردار بود و در دستور کار قرار گرفت.

شهردار قلب طهران در مورد اجرایی‌شدن طرح ساماندهی خیابان مولوی توضیح داد: از ابتدای هفته، خیابان مولوی حدفاصل چهارراه مولوی تا میدان محمدیه مشکلاتی به دلیل تجاوز کهنه‌فروشان در معابر رفت‌وآمد شهروندان ایجاد کرده، همچنین مشکلات ترافیکی، بهداشتی و اقتصادی که از سوی کهنه‌فروشان به وجود آمده، طرح ساماندهی به صورت روزانه انجام می‌شود.

مرتضی اشرفی، شهردار ناحیه ۴ منطقه ۱۲ در مورد این طرح گفت: طرح ساماندهی خیابان مولوی حدفاصل چهارراه مولوی تا میدان محمدیه به همت شهرداری و با همکاری کلانتری ۱۱۶ مولوی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: برخی افرادی که اقدام به کهنه‌فروشی در خیابان مولوی می‌کنند، بزهکاراند که با اجرایی‌شدن طرح ساماندهی به جز رفع مزاحمت و ایجاد زیبایی بصری، شاهد کاهش سرقت‌های خرد در این منطقه هم خواهیم بود.

انتهای پیام/

۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۴
کد خبر: 31527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 4 =