مشارکت فعال استان‌های زنجان و قزوین در حوادث و امدادرسانی به منطقه ۲۱

به منظور حفظ جان شهروندان به هنگام زلزله و بروز حوادث غیرمترقبه، ستاد مدیریت بحران و پدافند غیرعامل منطقه ۲۱ با هماهنگی استان های پیشتاز و معین اقدام به برگزاری جلسه تخصصی و کارگروه ویژه این ستاد کرد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی منطقه ۲۱؛ هادی اسماعیلی دبیر ستاد مدیریت بحران و پدافند غیرعامل این منطقه در ابتدای این نشست تخصصی گفت: استان های زنجان و قزوین به عنوان دو استان معین در کمک به استان تهران در حوادث غیرمترقبه مطرح شده اند که در این جلسه ضمن تشریح موارد خطرآفرین در منطقه ۲۱ از منظر مخاطرات طبیعی و غیرطبیعی نیز بحث و تبادل نظر شد.

وی افزود: در منطقه ۲۱ به مواردی از جمله بعد مسافت تا گسل شمال تهران، بررسی مخاطرات نظیر برف، سیل، بررسی رودخانه های هم جوار، پست های فشار قوی، خط لوله گاز به عنوان منبع خطر، پمپ بنزین ها و جایگاه های سوخت رسانی پرداخته شد.

محمدرضا علیمی مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین ضمن نقد و بررسی اقدامات انجام گرفته در منطقه ۲۱ گفت: درباره شبکه راه های اضطراری متصل به تهران جهت تردد روان و بدون مشکل خودروهای امدادرسان می بایست اقدامات ویژه تری صورت گیرد.

کرامتی مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان در ادامه جلسه یادآور شد: هدف از تشکیل این جلسات شناسایی بهتر منطقه ۲۱ هنگام بحران و لزوم اطلاع از نحوه امدادرسانی به موقع است. آگاهی نسبت به اینکه این منطقه در چه وضعیتی قرار دارد، به ما کمک می کند در ساعات اولیه بحران با قدرت وارد عملیات امداد و نجات شویم.

لازم به ذکر است؛ پس از پایان این جلسه تخصصی، بازدیدی از انبار تجهیزات ستاد مدیریت بحران منطقه ۲۱ و زیرساخت های اسکان اضطراری انجام شد.

انتهای پیام 

۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۱
کد خبر: 31569

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 12 =