پیش‌بینی ۱۰ هزار میلیارد تومان اضافه در بودجه سال ۱۴۰۲ برای توسعه حمل و نقل عمومی در تهران

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: ۱۰ هزار میلیارد تومان دیگر در بودجه سال ۱۴۰۲ برای بخش حمل و نقل عمومی در نظر گرفته شود که انقلابی در بودجه خواهد بود.

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی چمران در یکصد و بیست و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تهران و سازمان ها و شرکت ها و مؤسسات تابعه با بیان اینکه امسال با وجود اختصاص اعتبار به بخش حمل و نقل و ترافیک، اتفاق خاصی در این بخش نیفتاد، گفت: برای بودجه سال آینده به اتفاق نظر رسیدیم که با سناریوی ۶۵ هزار میلیارد تومان درآمد، ۱۰ هزار میلیارد تومان دیگر نیز برای این بخش در نظر گرفته شود که انقلابی در بودجه ما خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه رسانه‌ها به برنامه چهارم توسعه چندان نپرداختند و انتظار می رود به بودجه بپردازند، یادآور شد: ما می خواهیم به هفت هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برسیم و باید بیش از این مبلغ اختصاص دهیم. امیدواریم سال آینده حداقل ۲ هزار دستگاه اتوبوس به ناوگان اضافه کنیم. وزارت کشور نیز قرار است هزار دستگاه تحویل دهد و امیدواریم بتوانیم به عدد خوبی برسیم و در مترو نیز کمبودها را جبران کنیم.

چمران با بیان اینکه با این کار می توان تحقق خوبی در شهر تهران به وجود آورد، اظهار کرد: ما کمبود وسایل نقلیه و آلودگی هوا مواجه هستیم؛ امیدواریم با این رقم بتوانیم حداقل در بخش اتوبوس تحول ایجاد کنیم و اعتقاد من این است که بتوان این وعده ها عملیاتی شود البته مسئله اصلی سلامتی و آسایش مردم است.

وی تأکید کرد: برای عدم تردد خودروهای تک سرنشین به ویژه در روزهای بارانی نیاز به تأمین اتوبوس های مناسب و مترو داریم. تأمین اتوبوس و مترو و اختصاص این میزان اعتبار برای بخش حمل و نقل عمده مباحثی بود که در جلسه شب گذشته کمیسیون تلفیق بودجه مطرح شد.

چمران با بیان اینکه شهرداری باید صرفه جویی کند، گفت: ما خودروی نو نخریده ایم. باید شهر با ۶۵ هزار میلیارد تومان اداره شود تا بتوان ۱۰ هزار میلیارد تومان بخش حمل و نقل را تأمین کرد و گشایش ایجاد شود.

انتهای پیام/

۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴
کد خبر: 31663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 14 =