به دنبال ایجاد انسجام و سازماندهی ورزش‌های رایانه‌ای هستیم/ تشریح آخرین وضعیت ورزشگاه‌های تحت اختیار سرخابی‌ها

اوجاقی با بیان اینکه یک بخش از ورزش، ورزش‌های رایانه‌ای است که ۳۰ میلیون نفر درگیر این بازی‌ها هستند، عنوان کرد: باید یک سازماندهی و انسجام در این ورزش‌ها ایجاد کنیم.

به گزارش خبرنگار شهر، نشست خبری جام بازی‌های الکترونیکی جایزه بزرگ تهران صبح امروز - سه شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱- با حضور حسین اوجاقی مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران، معاونان سازمان ورزش و جمعی از قهرمانان بازی های الکترونیکی برگزار شد.

حسین اوجاقی مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران در ابتدای این نشست با بیان اینکه سازمان ورزش شهرداری تهران متولی ورزش شهروندی است، اظهار کرد: مدیریت شهری علاوه بر توجه به کالبد شهر و حل مشکلات شهروندان در این حوزه تلاش می کند به روح شهر نیز اهمیت دهد و بخش بزرگی از این کار به عهده سازمان ورزش است. این سازمان بر خودش واجب می داند شرایط مناسبی برای شهروندان از لحاظ جسمانی و روحی روانی و ایجاد نشاط فراهم کند.

وی با تقسیم انواع ورزش به چند بخش تربیتی، همگانی، قهرمانی و حرفه ای، افزود: هدف ورزش همگانی، فراهم کردن شرایط برای مردم به منظور تجربه نشاط اجتماعی است؛ همچنین هویت بخشی به محلات را مدنظر قرار دادیم و سال آینده این مسابقات الکترونیکی در محلات نیز برگزار می شود. در واقع تمام کارهای ما در جهت به وجود آوردن نشاط اجتماعی در شهر است.

اوجاقی ادامه داد: جشنواره آرمان نیز جشنواره ای است که با تاکید شهردار تهران به وجود آمده و برگزاری ۵۲ رویداد و جشنواره به عهده آن است؛ جشنواره های آرمان  ابعاد مختلفی دارد و بخش ورزش آن در سازمان ورزش شهرداری تعریف شده است.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران اضافه کرد: سازمان ورزش علاوه بر ورزش های همگانی، در بخش ورزش های توپی و ورزش های آبی نیز فعال است و  با در دست داشتن بیش از ۵۰ استخر در تهران با تعرفه بسیار پایین نقش مهمی در این ورزش ها دارد. همچنین ورزش های بومی محلی و آیینی و سنتی نیز در دستور کار است و مراسمات مختلف را در زور خانه های شهر برگزار کردیم.

وی بیان کرد: علاوه بر این پویش های مردمی مختلفی برای قشرهای آسیب پذیر داشتیم و برای آزادسازی زندانیان، کمک به ایتام و کمک هزینه جهیزیه برای فرزندان خانواده های  بی بضاعت برنامه هایی برگزار کردیم تا ورزش‌های آیینی ما نمود پیدا کند.

اوجاقی با بیان اینکه یک بخش از ورزش، ورزش های رایانه ای است که ۳۰ میلیون نفر درگیر این بازی ها هستند، عنوان کرد: باید یک سازماندهی و انسجام در این ورزش‌ها ایجاد کنیم و باید با کمک  کسانی که ایجاد کننده و برگزار کننده این بازی ها هستند، بازی‌های متناسب با فرهنگ‌ کشور  به وجود بیاوریم. 

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران با اشاره به اینکه این مسابقات از ۲۳ بهمن شروع می شود، گفت: تا کنون ۱۷۰۰ نفر ثبت نام کردند و پیش بینی ما این است که بیش از ۷ هزار نفر در این مسابقات شرکت کنند و البته این مسابقات به صورت حضوری برگزار می شود؛ جوایز این مسابقات قابل توجه است که توسط اسپانسرهای مسابقات اهدا می شود که امیدوارم که بتوانیم شرایط شاد و مفرحی برای مردم‌ رقم بزنیم. 

وی با بیان اینکه اگر راه و روشی برای نوجوانان و جوانان داشته‌باشیم در واقع امنیت اخلاقی و روانی برای آنها ایجاد می کنیم، یادآور شد: این مسابقات حتی می تواند یکی از کانال‌های انتخاب افراد برای تیم ملی باشد.

اوجاقی در پاسخ به سوالی درخصوص احتمال تیمداری شهرداری در رشته های ورزشی گفت: شهردار تهران تاکید دارد که اگر روزی بخواهیم تیمداری کنیم در رشته هایی باشد که تهرانی ها بتوانند اتفاقات ویژه ای را در آن رقم بزنند و فقط برای شهروندان تهرانی باشد. نباید از سایر شهرها استعدادها را برای آن تیم بیاوریم.

مدیرعامل سازمان ورزش در پاسخ به خبرنگار روزنامه فرهیختگان در خصوص وضعیت واگذاری ورزشگاه های شهید کاظمی و امام رضا(ع) که در اختیار باشگاه های سرخابی پایتخت قرار گرفته است، توضیح داد: اتفاقاتی رقم خورده و در دوره ای این مجموعه ها توسط شهراری در اختیار این باشگاه ها قرار داده شد و این تفاهم نامه ۵ ساله، سال ۹۹ به پایان رسیده است، اما شهردار تهران اعتقاد دارد که این زیرساخت‌ها کما فی السابق در اختیار این دو باشگاه قرار داشته باشد البته باید مناسبات اداری و حقوقی آن انجام شود و بر همین اساس برای زمان فعلی این تفاهم‌نامه تمدید می شود تا مسائل اداری و حقوقی برای واگذاری این دو مجموعه که در سطح وزاری مربوطه و شهردار تهران است حل و فصل شود.

وی درخصوص کاشت چمن طبیعی برای ورزشگاه امام رضا (ع) توسط باشگاه استقلال نیز یادآور شد: شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری و منطقه ۱۸ متولی شدند تا بازسازی چمن این ورزشگاه انجام شود و اعتباری از سوی شورای شهر برای آن اختصاص داده شد، اما تا زمان انتخاب پیمانکار به دلیل تورم عدد اعتبار؛ دیگر برای پیمانکار چندان قابل توجه نبود و همین مساله باعث ایجاد مشکل شده که در شرکت توسعه فضاهای فرهنگی و معاونت اجتماعی در حال پیگیری این مسأله هستند تا مشکلات بازسازی چمن برطرف شود.

اوجاقی در پاسخ به سوالی درباره برگزارکنندگان و شرایط داوری مسابقات بازی‌های الکترونیکی توضیح داد: برای برگزاری هر رویدادی، مجوزهایی از مراجع فنی مربوط به آن رشته ها اخذ می شود و توسط انجمن ورزش‌های رایانه ای و بنیاد ملی این رشته ها با ما همکاری می شود، اما متولی برگزاری آن شهرداری تهران است. به طوری که جشنواره آرمان یک هویت مستقل در زیر مجموعه معاونت اجتماعی شهرداری دارد.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران با بیان اینکه این سازمان از طریق اماکن ورزشی و زیرساخت‌ها به شهروندان خدمات می دهد و حدود ۴۰۰ مجموعه ورزشی دارد، ادامه داد: همچنین سازمان ورزش از طریق برگزاری رویدادها و جشنواره ها در خدمت شهروندان است و این مساله با تاکید بر محله محوری و مسجد محوری انجام می شود و خروجی کار ما در سازمان یک خروجی فرهنگی است، یعنی باید همه رویدادهای تعریف شده با تلاش برای درگیر کردن و مشارکت خانواده ها باشد.

محمد مشهدی یاری رئیس اداره تفریحات ورزشی سازمان ورزش شهرداری تهران نیز در ادامه این نشست گفت: یک ماه پیش برگزاری این مسابقات در دستور کار قرار گرفت و ستادی در این باره تشکیل شد؛ ۵ رشته ورزشی رایانه ای  برای این مسابقات داریم که سه رشته روی کنسول PS۵ (پی.اس.فایو) و دو رشته موبایلی است، فیفا ۲۰۲۳، ای فوتبال ۲۰۲۳، کلش رویال موبایل برای آقایان و بانوان و همچنین یک رشته ماشین‌سواری برای بانوان در نظر گرفته شده است؛ از نفر اول تا شانزدهم هر رشته جایزه خواهند گرفت و به جز این به ۳۵ نفر از شرکت‌کنندگان هم به قید قرعه جوایزی اهدا خواهد شد.

وی با بیان اینکه مسابقات نهایی این رویداد ۵ اسفند در برج میلاد برگزار و در همان روز جوایز نفرات برتر اهدا می شود، افزود: مبلغ کل جوایزی که در نظر گرفته شده یک میلیارد تومان است که بالاترین جایزه ای است که برای مسابقات الکترونیکی پرداخت شده است و حتی از شهرستانهای اطراف تهران نیز می توانند در این مسابقات شرکت کنند.

در ادامه محمود ازوش مسئول کمیته برگزاری مسابقات انجمن ورزش های الکترونیکی نیز درباره بخش داوری مسابقات بیان کرد: از بالاترین سطح داوران ملی کشور دعوت شده و در مسابقات از آنها استفاده می شود و قوانین مسابقات نیز منطبق با قوانین مسابقات جهانی است.

در پایان این نشست محبوبیان دبیر انجمن ورزش های الکترونیک ایران بیان کرد: ایرانی ها روزانه به طور متوسط ۱۴ قرن نفر بازی الکترونیک، موبایلی و رایانه ای می کنند و در واقع ۱۴ میلیون گیمر در روز به طور متوسط ۳۰ دقیقه بازی می کنند، در حالی که فقط ۵ درصد تولید داخلی در بخش محتوا برای این بازی ها داریم. به همین دلیل باید از شهرداری تشکر کنیم که یک کار ایجابی برای جامعه در خصوص این بازی ها ایجاد کرده است.

گفتنی است، مسابقات جام بازی های الکترونیکی از ۲۳ بهمن ماه جاری آغاز می شود و مهلت زمان ثبت نام این مسابقات تا ۱۸ بهمن ماه خواهد بود.

انتهای پیام/

۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵
کد خبر: 31668

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 12 =