اجرای ویژه برنامه‌های فرهنگی در مترو تهران به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی 

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری مترو تهران از اجرای ویژه برنامه‌های فرهنگی در شهر زیرزمینی خبر داد. 

به گزارش شهر و به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه، سید محمد نقیب گفت: به منظور ایجاد فضای شاد و بانشاط و نیز آشنایی مسافران مترو با فرهنگ‌ها و قومیت‌های متنوع سرزمین عزیزمان برنامه هنری و فرهنگی "آوای سرزمین من" در قالب عروسک‌های اقوام در ایستگاه‌های میدان آزادی و امام خمینی (ره) برگزار می شود. در این طرح مسافران شاهد اجرای گروه‌های مختلف هنری و برنامه موسیقی اقوام هستند. "آوای سرزمین من" در تاریخ‌های ۱۲، ۱۸ و ۱۹ بهمن‌ماه از ساعت ۱۰ الی ۱۲ اجرا می‌گردد. 
وی ادامه داد: با توجه به نیاز شهروندان به مراکز تخصصی مشاوره و روان‌شناسی طرح "پناه" با مشارکت وزارت ورزش و جوانان در قالب پایگاه‌های مشاوره رایگان، غرفه کارآفرینی (حمایت از زنان زندانی) و غرفه کودک در ایستگاه‌های منتخب اجرا می‌گردد. این طرح از تاریخ ۱۶ بهمن لغایت ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ از ساعت ۱۵ الی ۱۹ در ایستگاه‌های امام خمینی (ره)، میدان شهدا، بهارستان، تئاتر شهر، شادمان، تهران(صادقیه)، تجریش، زمزم، نبرد و میدان صنعت برگزار می‌گردد. 
معاون امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری مترو تهران تصریح کرد: پایگاه‌های مشاوره حقوقی با عنوان "منادیان عدالت" باهدف راهنمایی و پاسخ به سؤالات حقوقی شهروندان با همکاری سازمان بسیج حقوق‌دانان تهران بزرگ با حضور وکلای برتر و کارشناسان ارشد حقوقی در ده ایستگاه پرتردد مترو اجرا می‌گردد. 
وی افزود: این طرح با رویکرد پیشگیری از جرایم و آسیب‌ها و باهدف ارتقا سطح آگاهی حقوقی مسافران در کلان‌شهر زیرزمینی برپا و اجرا می‌شود. "منادیان عدالت" از تاریخ ۱۶ لغایت ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ از ساعت ۱۴ الی ۱۷ در ایستگاه‌های میدان آزادی، نوبنیاد، پایانه جنوب، مهدیه، دروازه‌دولت، توحید، پیروزی، میدان انقلاب اسلامی، امام حسین (ع) و شهدای هفتم تیر برگزار خواهد شد. 
نقیب عنوان کرد: به مناسبت ولادت امیرمؤمنان حضرت علی علیه‌السلام و روز پدر طرح " بنام پدر" در راستای هم‌افزایی با مسافران در تهیه کادوی روز پدر با مشارکت فرهنگسرای مترو در تاریخ ۱۳ بهمن از ساعت ۱۶ الی ۲۹ در ایستگاه‌های تئاتر شهر و شهدا اجرا می‌گردد.
وی در پایان افزود:‌ افتتاح موزه فرش در ایستگاه خیام برای اولین‌بار در مترو، رونمایی از دیوارنگاره هفده شهریور در ایستگاه هفده شهریور، نصب روزنامه‌های قدیمی در ایستگاه میدان انقلاب اسلامی، نمایشگاه‌های دستاوردهای انقلاب اسلامی در ایستگاه‌های منتخب، نصب پرچم ایران و ولادت حضرت علی علیه‌السلام در کلیه ایستگاه‌ها، جشن ۲۲ بهمن و برپایی غرفه پذیرایی از مسافران و شهروندان، نصب استیکر پرچم ایران هد قطارها، ساخت کلیپ، موسیقی عروسکی اقوام، برگزاری جشن و نورافشانی شب ۱۵ بهمن و شب ۲۲ بهمن در ایوان انتظار، اجرای برنامه مثل هانیه، اجرای طرح فرشتگان سرزمین من در ایستگاه‌های منتخب، اجرای طرح حقوقی در ده ایستگاه پرتردد، اجرای طرح پناه با محوریت عفاف و حجاب، برپایی ایستگاه چایخانه، برپایی پایگاه مشاوره، غرفه کودک، غرفه کتاب و غرفه کارآفرینی، اجرای طرح ورزشی در ایستگاه‌های منتخب، اجرای گروه سرود در ایستگاه امام خمینی (ره)، به صدا درآمدن سوت قطار هم‌زمان با سالروز ورود رهبر انقلاب به ایران از دیگر فعالیت‌هایی است که معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری مترو تهران به مناسبت دهه فجر تدارک دیده است.

انتهای پیام 

۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۷
کد خبر: 31770

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 2 =