رویکرد مدیریت شهری، پیشبرد پروژه‌ها با مشارکت شهروندان است/ تکمیل بزرگراه شهید بروجردی؛ به‌زودی

علیرضا زاکانی در چهاردهمین سلسله بازدیدهای خود از مناطق تهران با عنوان طرح قرار خدمت امروز به منطقه ۱۸ پایتخت رفت.

به گزارش خبرنگار شهر؛ علیرضا زاکانی در چهاردهمین سلسله بازدیدهای خود از مناطق تهران با عنوان طرح قرار خدمت امروز سیزدهم بهمن ماه به منطقه ۱۸ پایتخت رفت.

حضور در موزه شهدای منطقه ۱۸ و زیارت مقبره شهید گمنام نخستین برنامه زاکانی در این بازدید بود که شهردار تهران با حضور بر مزار شهید گمنام و ادای احترام به مقام شامخ آنها، قرار خدمت این هفته را آغاز کرد.

رویکرد مدیریت شهری، پیشبرد پروژه‌ها با مشارکت شهروندان است/ تکمیل بزرگراه شهید بروجردی؛ به‌زودی

پس از آن شهردار تهران با بازدید میدانی از پروژه های مختلف منطقه ۱۸ از نزدیک در جریان روند اجرای آنها قرار گرفت؛ همچنین دیدار با پرسنل منطقه نیز یکی دیگر از برنامه های امروز در پویش قرار خدمت بود.

در بخش دیگری از برنامه قرار خدمت، شهردار تهران ظهر امروز در یکی از مساجد حاضر شد و به طور مستقیم و بدون واسطه پای صحبت و مطالبات شهروندان منطقه ۱۸ تهران نشست و پس از آن نیز به دیدار خانواده‌های شهدا رفت.

بازدید از بیمارستان کودکان حکیم؛ شرکت بهمن موتور و بزرگراه شهید بروجردی 

زاکانی در نخستین بازدید میدانی خود از پروژه های منطقه ۱۸ به بیمارستان کودکان حکیم رفت؛ این بیمارستان تخصصی دارای مجهزترین تجهیزات و کلینیک های درمانی است و به زودی تمامی بخش های آن آماده پذیرش بیمار می شود. 

رویکرد مدیریت شهری، پیشبرد پروژه‌ها با مشارکت شهروندان است/ تکمیل بزرگراه شهید بروجردی؛ به‌زودی

کارخانه بهمن موتور دومین مقصد شهردار تهران در منطقه ۱۸ بود؛ زاکانی با حضور در این شرکت خودروسازی از آخرین محصولات مرتبط با حمل و نقل عمومی بهمن موتور بازدید کرد.

رویکرد مدیریت شهری، پیشبرد پروژه‌ها با مشارکت شهروندان است/ تکمیل بزرگراه شهید بروجردی؛ به‌زودی

سپس شهردار تهران در آخرین بازدید میدانی خود به سراغ پروژه نیمه‌تمام بزرگراه شهید بروجردی رفت و از نزدیک در جریان مسایل مربوط به آن قرار گرفت. تکمیل این پروژه از مهمترین اولویت های مدیریت شهری تهران است و پیش بینی می شود در سال آینده به اتمام برسد.

رویکرد مدیریت شهری، پیشبرد پروژه‌ها با مشارکت شهروندان است/ تکمیل بزرگراه شهید بروجردی؛ به‌زودی

به گزارش خبرنگار شهر؛ علیرضا زاکانی ظهر امروز در ادامه چهاردهمین برنامه قرار خدمت در جمع نمازگزاران مسجد صاحب الزمان(عج) در منطقه ۱۸ حاضر شد.

شهردار پایتخت در جمع نمازگزاران گفت: عدالت یکی از اهدافی است که در انقلاب اسلامی ایران به آن تاکید شد؛ عدالت در منظر شهری یعنی ایجاد فرصت و امکانات برابر برای همه؛ بر همین مبنا اگر بررسی از شرایط منطقه ۱۸ داشته باشیم می بینیم که این منطقه فاصله‌ای جدی با دیگر نقاط تهران از حیث در دسترس بودن امکانات دارد و ما در تلاشیم تا این فاصله را جبران کنیم.

مشارکت شهروندان در پروژه‌ها؛ رویکرد مدیریت شهری

زاکانی در ادامه افزود: رویکرد مجموعه مدیریت شهری پیشبرد پروژه های خود با مشارکت شهروندان است؛ سهیم کردن مردم در حکمرانی یکی از مظاهر مردم سالاری دینی و مورد تاکید امامین انقلاب است، بر همین مبنا ماه گذشته در پروژه من شهردارم حدود ۴ هزار میلیارد تومان از منابع بودجه با انتخاب مردم به پروژه های مختلف شهری اختصاص داده شد.

مکلف به پاسخگویی در برابر مردم هستیم

شهردار تهران با اشاره به وجود رویکرد مسئولیت پذیری مجموعه تحت امرش در ادامه گفت: از ابتدا تاکید داشتیم مسئولیت همه امور مربوط به تهران را می پذیریم و خود را مکلف به پاسخگویی در برابر مردم می دانیم.

زاکانی تاکید کرد: حتی در اموری که مستقیماً وظیفه‌ای متوجه شهرداری تهران نشده است نیز خود را مسئول می دانیم و به دستگاه های دیگر کمک میکنیم تا کار خود را به درستی انجام دهند؛ در همین رابطه می‌توان به تشکیل قرارگاه اجتماعی اشاره کرد؛ با وجود آنکه شهرداری تهران وظیفه‌ قانونی مستقیمی در رابطه با ساماندهی معتادان متجاهر ندارد، اما بعد از تشکیل قرارگاه اجتماعی میزبان چهار هزار معتاد متجاهر در مراکز حمایتی خود شد.

عملیات ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی آغاز شده است

شهردار تهران اظهار کرد: در زمینه ساخت مسکن نیز مسئولیتی به طور مستقیم متوجه شهرداری نیست، اما ما با راه اندازی قرارگاه مسکن توانستیم تفاهم‌نامه ساخت ۴۰۰ هزار واحد مختلف را منعقد کنیم که تاکنون عملیات ساخت ۳۰ هزار واحد آن آغاز شده است؛ این تفاهم نامه ها غیر از کارهایی است که در زمینه نوسازی بافت‌های فرسوده انجام‌ می شود؛ در این زمینه منطقه ۱۸ تهران با رشد ۴۰۰ درصدی نوسازی بافت فرسوده رکورددار است.

وی با اشاره به چالش های موجود در منطقه ۱۸ گفت: این منطقه با تمام ظرفیت هایش طی سالهای گذشته نادیده گرفته شده است؛ بنابر رویکرد عدالت محوری که داریم در آینده توجه بیشتری به منطقه ۱۸ خواهد شد و با تبدیل تهدیدات به فرصت ها به زودی چهره این بخش از تهران نیز تغییر خواهد کرد.

زاکانی در همین رابطه افزود: به عنوان مثال پروژه نیمه تمام شهید بروجردی که رها شدن آن سالها باعث نارضایتی شهروندان شده بود، به زودی در ماههای آینده تکمیل می‌شود یا با طراحی‌ که مجموعه مدیریت شهری در رابطه با شن‌چاله ها دارد، شرایط زیست شهروندان بهتر می شود.

استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در مجاورت بیمارستان کودکان حکیم 

زاکانی اشاره‌ای به دیدار میدانی خود از بیمارستان حکیم نیز داشت و گفت: یکی از اتفاقات مثبت در منطقه ۱۸ راه اندازی بیمارستان حکیم است؛ این بیمارستان از همه لحاظ نسبت به دیگر مراکز تخصصی کودکان در تهران پیشرفته تر است؛ همچنین مقرر شده در اطراف این مرکز درمانی در زمینی به وسعت ۲۵ هکتار شرکت های دانش بنیان برای انجام کارهای تحقیقاتی خود مستقر شوند.

انقلاب اسلامی، ملت ایران را از یک ظلم تاریخی نجات داد

شهردار تهران در بخش پایانی سخنان خود با گرامیداشت ایام الله دهه فجر خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ملت ایران را از یک ظلم تاریخی نجات داد و برای مردم نعمت استقلال، آزادی، معنویت، پیشرفت و...را فراهم آورد؛ بعد از گذشت ۴۴ سال هنوز ما با اهداف انقلاب فاصله داریم و باید از طریق خدمت به مردم این فاصله را جبران کنیم.


انتهای پیام/

۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۷
کد خبر: 31779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 4 =