از بودجه ۷۸ هزار میلیاردی تا تسویه بدهی بانکی شهرداری تهران

معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران با اشاره به اهمیت مشارکت بخش خصوصی در اداره پایتخت گفت: میزان تحقق بودجه شهرداری تهران برای سال ۱۴۰۱ حدود ۱۲۰ درصد و برای سال آینده بودجه ۷۸ هزار میلیاردی پیش‌بینی شده است.

به گزارش شهر، مجید باقری درباره بودجه ۱۴۰۲ شهرداری تهران گفت: سیاست کلان ما این است که انواع بدهی‌های بانکی را کاهش دهیم و آمار و اطلاعات در حوزه پرداخت بدهی‌ها نیز تصدیق کننده این مسئله است.

وی در توضیح روش‌های پرداخت و کاهش این بدهی‌ها افزود: شهرداری از محل فروش املاک و مستغلات برای تسویه بدهی‌های بانک شهر استفاده می‌کند.

باقری با اشاره به مزایای کاهش بدهی‌ها ادامه داد: بر اساس ساختارهای ارتباطی که با بانک‌ها داریم، هر چقدر بدهی‌ها کاهش پیدا کند، قدرت استفاده مجموعه شهرداری از تسهیلات جدید بیشتر می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران با بیان اینکه شهرداری توانسته است محورهای درآمدی بودجه ۱۴۰۱ را محقق کند، اظهار کرد: بودجه سال جاری بالغ بر ۵۰ هزار و ۳۷۰ میلیارد تومان به تصویب رسید و برای تحقق آن تردید وجود داشت. با این حال پیش‌بینی می‌کنیم، ۱۲۰ درصد تحقق بودجه داشته باشیم که به پشتوانه این عملکرد، سعی داریم تا در سال آینده منابع درآمدی را تا ۵۶ درصد افزایش دهیم و این یعنی سقف اول بودجه را به ۷۸ هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان برسانیم.

وی افزود: شهرداری روی محورهای درآمدی و تحقق آن‌ها خوب عمل کرده و یکی از نقاط قوت ما است.

باقری با بیان اینکه همه تصمیم‌ها مبنای منطقی دارند، اضافه کرد: شهرداری در سال نخست اداره شهر در دوره ششم، هنوز روی همه محورهای درآمدی و عملکردی تسلط پیدا نکرده بود. ممکن است همه پیش‌بینی‌های انجام شده به نتیجه نرسد، اما منطق استواری وجود داشته که بر اساس آن، رقم بودجه ۱۴۰۲ پیشنهاد شده است.

معاون شهردار تهران عنوان کرد: شواهدی به شورا ارائه شده است که روند رو به رشد صدور پروانه نوید تحقق بودجه سال آینده را می‌دهد.

این مقام مسئول در شهرداری تهران افزود: آمار و اطلاعات نشان‌ می‌دهد، برای عدم فرسودگی تهران باید سالانه ۲۵ هزار پروانه صادر شود. روند صدور پروانه باید به میزان قابل قبول در سال‌های قبل و دوره رونق ساخت‌وساز بازگردد. به خاطر شیوع کرونا و رکودهایی که وجود داشت، صدور پروانه و درآمدهای مرتبط با آن کاهش پیدا کرده است. با تمهیداتی که انجام شده محورهای درآمدی بازخواهد گشت.

وی در پایان با بیان اینکه روند رو به رشد بودجه در حوزه‌های سرمایه‌ای نشان می‌دهد، شهرداری به دنبال عملیات است، گفت: اهتمام شهرداری این است که با مولدسازی و جذب درآمدهای جدید، بتواند محورهای توسعه بودجه را افزایش دهد.

به گفته وی نظر شهرداری بر این است که مشارکت و فعالیت بخش خصوصی در اداره شهر را افزایش دهد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۹
کد خبر: 31857

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 1 =