گره خرید ۶۳۰ واگن متروی تهران باز شد

مدیر عامل متروی تهران از باز شدن گره خرید ۶۳۰ واگن مترو بعد از پنج سال خبر داد و گفت: دولت پیش‌پرداخت خرید ۶۳۰ واگن متروی تهران را تأیید کرد.

به گزارش شهر، محسن هرمزی مدیر عامل متروی تهران در مورد سرانجام تامین ۶۳۰ واگن مترو برای تهران توسط دولت، گفت: خوشبختانه در هفته گذشته نامه مربوط به تأمین سهم دولت از قرارداد خرید ۶۳۰ واگن توسط سازمان برنامه و بودجه تأیید شد.

وی با بیان اینکه برای خرید ۶۳۰ دستگاه واگن مترو برای تهران باید مبلغی در حدود ۱۱۸ میلیون یورو به عنوان پیش پرداخت توسط دولت پرداخت می‌شد، گفت: با تأیید این نامه یک گام مهم در راستای اجرایی شدن این قرار داد که پنج سال از تاریخ انعقاد آن می‌گذرد، برداشته شد. البته باید در مرحله بعد گشایش LC (اعتبار اسنادی در تجارت بین الملل) را مجدانه پیگیری کنیم.

مدیر عامل متروی تهران با بیان اینکه سازمان برنامه و بودجه نامه تخصیص پیش پرداخت ۶۳۰ واگن مترو را به وزارت کشور ابلاغ کرده است، گفت: بعد از ابلاغ این نامه ما باید مسئله را از وزارت کشور پیگیری کنیم.

هرمزی با بیان اینکه پنج سال از انعقاد قرارداد خرید ۶۳۰ واگن متروی تهران می‌گذرد، گفت: با همکاری دولت و سازمان برنامه و بودجه این مهم پس از ۵ سال محقق شد و امیدوارم بتوانیم تا پیش از سال جدید پیش پرداخت را به شرکت سازنده واگن‌ها پرداخت کنیم تا هر چه سریعتر فرآیند ساخت واگن‌های مترو آغاز شود.

منبع: ایسنا 

انتهای پیام/

۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴
کد خبر: 31885

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 5 =