مولدسازی املاک امری مهم در ارتقاء زندگی مردم است

شهردار منطقه ۷ طی نشست با رییس سازمان خصوصی سازی کشور در زمینه مولدسازی دارایی‌های دولت به نفع شهروندان گفتگو کرد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۷، در جریان این نشست نصراله آبادیان شهردار منطقه گفت: برای آزادسازی ملک های دولتی معاونت شهرسازی متولی اجرای آن در این منطقه بوده و مقرر شده تا با استفاده از ابزارها و پتانسیل های موجود به شناسایی ظرفیت های سطح منطقه بپردازند.

وی در ادامه عنوان کرد: ما بر اساس سامانه  GIS می توانیم تمام اطلاعات درخواستی شما به تفکیک وزارتخانه ها، مجموعه ها و ... را در اختیارتان قرار دهیم که از طریق آن می توانید به تمام اطلاعات اراضی متعلق به هر مجموعه که در جغرافیای منطقه ۷ قرار دارند دست پیدا کنید.

شهردار منطقه ۷ با تاکید بر اینکه شهرداری مجری اجرای طرح تفصیلی است، افزود: ما چند پیشنهاد در این خصوص داریم یک آنکه وقتی بخواهد یک ملکی یا مجموعه ای مولد بشود براساس قوانین جاری در این مولدسازی سرانه های عمومی آن ملک نیز باید تامین شود بنابراین این امر موجب ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان خواهد شد، از همین رو باید یک کار کارشناسی کیفی در راستای بهبود زندگی مردم و افزایش سرانه های هفتگانه در دستور کار قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: یکی از موضوعات دیگری که طرح آزادسازی ملک‌های دولتی آن را می تواند تحت تاثیر قرار دهد، ضوابط حاکم بر طرح تفضیلی و طرح جامع آن محدوده پیرامونی است که می تواند به عنوان یک سند قابل اتکا ملک قرار بگیرد.

آبادیان در پایان یادآور شد: قبل از واگذاری املاک دولتی احتیاج به یک کمیته فنی داریم ترجیحا اگر کمیته فنی با نهاد طرح تفضیلی تجمیع شود می توانیم شاهد اتفاقات خوب و مثمرثمری در شهر تهران باشیم.

انتهای پیام/

۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱
کد خبر: 31898

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =