افزایش ۲۰۰ درصدی تولید اتوبوس در ایران خودرو دیزل

مدیرعامل شرکت ایران خودرو دیزل از رشد ۲۰۰ درصدی تولید اتوبوس نسبت به سال گذشته در این شرکت خبر داد.

به گزارش خبرنگار شهر، جواد توسلی مهر با بیان اینکه نسبت به سال گذشته تولید اتوبوس در ایران خودرو دیزل سه برابر شده است، اظهار کرد: امسال شاهد افزایش ۲۰۰ درصدی تولید اتوبوس در این شرکت بودیم.

مدیرعامل شرکت ایران خودرو دیزل با بیان اینکه در حوزه مسافری، زیرساخت تولید سالیانه سه هزار دستگاه اتوبوس دیزلی وجود دارد، تصریح کرد: علاوه بر این ظرفیت تولید هزار دستگاه اتوبوس برقی نیز در ایران خودرو دیزل فراهم شده است.

بنابر اعلام وزارت صمت، حداقل ۶ شرکت خودروساز برای ساخت اتوبوس، سرمایه‌گذاری کلان انجام داده‌اند؛ به طوریکه تولید اتوبوس در ۱۰ ماه گذشته ۸۰ درصد رشد داشته است.

همچنین بر اساس گزارش شبکه خبر و اعلام نیروهای بخش تولید شرکت ایران خودرو دیزل، روزانه حداقل تعداد ۱۰ دستگاه اتوبوس در این شرکت تولید می‌شود.

گفتنی است توسعه حمل و نقل عمومی و استفاده از توان خودروسازان داخلی برای بهبود وضعیت ناوگان حمل و نقل پایتخت اولین اولویت مدیریت شهری دوره ششم اعلام شده است؛ به گونه‌ای که در تدوین لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ نیز ۱۰ هزار میلیارد تومان اضافه به بخش حمل و نقل اختصاص یافت.

حال با فراهم شدن زیرساخت‌ها در شرکت‌های خودروسازی داخلی و با توجه به اینکه شهرداری تهران سهم خود برای خرید اتوبوس را پرداخت کرده است، امید می‌رود که گرهی از مشکلات ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت به ویژه در بخش اتوبوسرانی باز شود و شهروندان تهرانی هرچه سریعتر شاهد تردد اتوبوس‌های جدید در سطح شهر باشند.

انتهای پیام/

۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۹
کد خبر: 31920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 15 =