پلمب یک مرکز درمانی به دلیل ناایمن بودن/ شهرداری در مورد ایمن‌سازی وظایفش را انجام داده است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: سازمان نظام مهندسی باید برنامه خود را در خصوص ایمنی ساختمان‌ها ارائه می‌کرد؛ بسیاری از مراکز درمانی تهران فرسوده است و یک مرکز درمانی در منطقه ۱۲ به دلیل ناایمن بودن و قدمت ۷۰ ساله پلمب شده است.

به گزارش خبرنگار شهر، ناصر امانی در یکصد و بیست و هشتمین جلسه شورا با بیان اینکه زلزله روزهای اخیر ما را به فکر فرو برد که چه باید کرد، اظهار داشت: در ساخت و ساز تهران باید اصول شهرسازی و معماری را رعایت کرد و از کوچکترین تخلفات در این زمینه نباید گذشت و باید به فکر آینده بود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ایمن سازی ساختمان ها جز ایمنی آتش نشانی باید مورد توجه قرار بگیرد، یادآور شد: سازمان نظام مهندسی باید برنامه خود را در خصوص ایمنی ساختمان ها ارائه می کرد؛ بسیاری از مراکز درمانی تهران فرسوده است و یک مرکز درمانی در منطقه ۱۲ به دلیل ناایمن بودن و قدمت ۷۰ ساله پلمب شده است.

وی با طرح این پرسش که چطور جرأت می کنیم اجازه دهیم دانش آموزان ما به مدارسی بروند که ناایمن هستند؟، گفت: شهرداری ایمن سازی را انجام داده و لیست آماده کرده و فراخوان می دهد، اما در بخش سازه اقدامی را شاهد نیستیم.

امانی با اشاره به موازی کاری و تداخل کاری و همچنین عدم وجود متولی مشخص در مدیریت بحران تصریح کرد: امیدواریم این اتفاقات در ایران و به ویژه در تهران روی ندهد؛ در همین راستا مدیریت بحران و ایمن سازی در اولویت برنامه چهارم توسعه شهرداری تهران قرار گرفته است.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد: تیمی متخصص برای بررسی پایداری ساختمان ها شکل گرفته و نزدیک به ۲ ماه است که فعالیت خود را آغاز کرده اند و امیدواریم اطلاعات آن به موقع ارائه شود.

انتهای پیام/

۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰
کد خبر: 31935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 14 =