احداث ۲۰ بوستان مادر و کودک تا پایان سال/ بهره‌برداری از فاز نخست ۲بوستان فرامنطقه‌ای در تابستان

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران گفت: در حال حاضر اقدامات عملیاتی احداث ۲۰ بوستان مادر و کودک در دست اجرا بوده که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال به مرحله بهره‌برداری برسند.

علی محمد مختاری، مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران در گفت‌وگو  با خبرنگار شهر در مورد بوستان های مادر و کودک گفت: با فراگیر شدن فرهنگ آپارتمان‌نشینی و حذف تدریجی فضاهای باز شخصی از جمله حیاط خانه‌ها، خانواده‌ها برای تفریح و بازی کودکانشان نیاز بیشتری به بوستان‌ها به‌ویژه بوستان‌های محله‌ای پیدا کرده‌اند. در همین چارچوب و به منظور تقویت بنیان نهاد مقدس خانواده و ایجاد فضای مفرح و در عین حال امن و آرامش‌بخش برای مادرانی که همراه با کودکشان به بوستان می‌آیند، طرح «بوستان‌ مادر و کودک»، تهیه شد و در مرحله اول به صورت پایلوت در ۲۷ بوستان طی سال گذشته به اجرا درآمد.

وی افزود: به عبارت دیگر از مجموع ۳۵۳ محله شهر تهران، ۲۷ بوستان در ۲۶ محله طی سال گذشته دارای بوستان مادر و کودک شدند و ۲۲۷ محله نیز واجد شرایط احداث بوستان‌های مذکور می‌باشند که در طول برنامه پنج ساله چهارم به صورت مرحله‌ای، صاحب بوستان مادر و کودک خواهند شد. در حال حاضر اقدامات عملیاتی احداث ۲۰ بوستان دیگر در دست اجرا بوده که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال به مرحله بهره‌برداری برسند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد بوستان‌های شهر تهران ۲ هزار و ۳۵۲ بوستان است، عنوان کرد: فاز اول بوستان ایرانیان واقع در منطقه ۱۹ به مساحت ۱۶ هکتار جزء بوستان‌های فرامنطقه‌ای بود که در شهریور ماه امسال با حضور شهردار تهران و اعضای محترم شورای شهر تهران افتتاح شد. همچنین عملیات اجرایی دو بوستان فرامنطقه‌ای چهارباغ و روددره فرحزاد نیز هم‌اکنون در دست اقدام است که پیش‌بینی می‌شود فاز اول آن‌ها در نیمه اول سال آینده (سال ۱۴۰۲) مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

انتهای پیام/

۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵
کد خبر: 31943

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 5 =