تعیین قیمت بلیط موزه‌های تحت پوشش شهرداری تهران

همزمان با یکصد و بیست و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، بهای بازدید از موزه‌ها، باغ موزه‌ها و خانه‌موزه‌های تحت پوشش شهرداری تهران تعیین شد.

به گزارش خبرنگار شهر، نرگس معدنی پور در یکصد و بیست و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی لایحه بهای خدمات بازدید از مراکز فرهنگی و موزه های تحت مالکیت شهرداری با بیان اینکه بهای بلیط موزه ها در سال قبل ۲۰ هزار تومان بوده و امسال ۲۵ هزار تومان پیشنهاد شده است، اظهار کرد: بهای بلیط باغ موزه ها ۱۵ هزار تومان بود و امسال ۲۰ هزار تومان و برای خانه موزه ها سال قبل پنج هزار تومان و امسال هفت هزار تومان پیشنهاد شده است.

وی افزود: در بخش بازدیدکنندگان خارجی، برای موزه ها ۱۰۰ هزار تومان، باغ موزه ها ۷۵ هزار تومان و خانه موزه ها ۶۵ هزار تومان از سوی شهرداری تهران پیشنهاد داده شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: به شهرداری اجازه داده شده برای رونق گردشگری و پاسداشت خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان، تخفیفاتی را در نظر بگیرد.

وی ادامه داد: برای فعالان حوزه گردشگری ۳۰ درصد، خانواده پرسنل و بازنشستگان شهرداری تهران با معرفی نامه تا سقف پنج نفر ۹۰ درصد، بازدید گروهی دانشجویان، دانش آموزان و اعضای پایگاه های بسیج و مساجد ۷۰ درصد، خانواده ایثارگران، معلولین، افراد تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و اقشار خاص تا سقف پنج نفر ۹۰ درصد، تخفیف برای روزهای کم بازدید تا ۳۰ درصد، اهالی فرهنگ، هنر و رسانه و نخبگان ورزشی ۶۰ درصد تخفیف و راهنمایان گردشگری ۱۰۰ درصد است.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: به شهرداری این اختیار داده شود که برای خانه موزه ها از چه افرادی هزینه بلیت را دریافت کنند یا خیر؟ و یا اینکه چه میزان تخفیف ارائه دهند.

وی افزود: بازدید رایگان از موزه ها در روزهایی که وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اعلام می کند، در موزه های تحت پوشش شهرداری نیز رعایت شود.

محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در ادامه این جلسه در جریان بررسی لایحه بهای خدمات و عوارض سال ۱۴۰۲ در بخش نرخ عوارض کسب و پیشه اظهار کرد: هیچ تغییری در اعداد و ارقام این بخش انجام نشده و تنها عناوین آن تغییر یافته است.

وی در جریان بررسی بهای خدمات مهاجرین و اتباع خارجی نیز تأکید کرد: ارقام این بخش نیز نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است.

اصلاحات این لایحه با ۱۸ رأی موافق از ۱۸ رأی مأخوذه به تصویب رسید.

انتهای پیام/

۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳
کد خبر: 31955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =