لزوم تهیه بانک جامع اطلاعات مالکین شهر برای هوشمندسازی حوزه درآمدی شهرداری

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری تهران بر لزوم هوشمند سازی حوزه درآمدی شهرداری جهت رفاه حال شهروندان و جلوگیری از مراجعه حضوری آنان به مناطق تاکید کرد و تحقق این امر مهم را در تهیه بانک جامع اطلاعاتی مالکین شهر دانست.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی معاونت مالی و اقتصاد شهری، علی خوشنود در سومین نشست مشورتی نظارتی"یک چالش، یک راه حل" به میزبانی منطقه ۱۳ گفت: از آنجایی که از درون تجربیات کارمندان و کارکنان راهکارهای منطقی و اساسی برای چالش های کاری به دست می آید لذا این سلسله نشست ها محلی برای شنیدن دغدغه ها، مشکلات، نقطه نظرات و در نهایت پیشنهادات همکاران درآمدی مناطق است.

وی افزود: از جمله مهمترین چالشی که پرسنل درآمدی مناطق با آن سروکار دارند، عدم هوشمند سازی در حوزه عوارض برای اعلام میزان بدهی، ابلاغیه ها و اخطاریه ها و همچنین پرداخت غیرحضوری عوارض است تا شهروندان کمترین مراجعه حضوری را به ادارات درآمدی مناطق داشته باشند که تحقق این امر مهم، تهیه بانک اطلاعاتی مالکین خصوصا شماره های تماس آنان را می طلبد که برای ایجاد این بانک اطلاعاتی از هرگونه پیشنهادی استقبال خواهیم کرد.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد به دیگر چالش مهم حوزه درآمدی اشاره داشت و افزود: بسیاری از شهروندان از ماهیت عوارض و کارکردهای آنها خصوصا عوارض نوسازی آگاهی ندارند لذا بایستی با یک تبلیغات گسترده از طریق رسانه های جمعی، فضای مجازی، فضاهای آموزشی، در وهله نخست شهروندان را از اهمیت عوارض در آبادانی شهرها مطلع سازیم تا مردم برای پرداخت به موقع عوارض تشویق شوند.

گفتنی است در ادامه این نشست، محمد هادی علی احمدی شهردار منطقه ۱۳ ضمن قدردانی از حضور مدیرکل تشخیص وصول و درآمد شهرداری به همراه معاونین و مدیران این اداره کل در مناطق، این جلسات را موجب ارتقای کیفیت کار درآمدی مناطق دانست که رضایت شهروندان را هم به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام 

۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵
کد خبر: 31958

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 2 =