رویداد دختران سرزمین من راهی برای بهره‌مندی از ایده های خلاقانه است

رویداد دختران سرزمین من با حضور سید محمد ناظم رضوی شهردار منطقه ۲۰ و اردبیلی مدیرکل اموربانوان شهرداری تهران در مجموعه شهردخت این منطقه برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰؛ سیدمحمد ناظم رضوی شهردار منطقه گفت: رویداد دختران سرزمین من با هدف بهره مندی از ایده های خلاقانه و نوآوری دختران و پیشنهاد حل مسائل شهری در مجموعه شهردخت برگزار شد.

ناظم رضوی با بیان اینکه این رویداد به منظور ارتقاء مهارت های دختران و بانوان برای انجام فعالیت‌های استارتاپی در زمینه‌های اجتماعی،فرهنگی،گردشگری، فراغت، آموزشی برگزار شد، افزود: در این رویداد دختران نوآور، ایده های نو و مطالبات خود را در راستای حل مسائل مدیریت شهری و ارتقاء زیرساخت های فرهنگی و اجتماعی مطرح کردند.

او با اشاره به اینکه امروزه با توجه به پیچیدگی کشف و حل مسائل کلان شهری، نوآوری اجتماعی در دنیا و در کشور ما از اهمیت ویژه ای برخوردار است،اظهار داشت:در مرکز شهردخت سه اصل مهم؛ اراده حل مسأله اجتماعی،تیم خوب و ایده محوری حائز اهمیت است.

ناظم رضوی با بیان اینکه در مرکز شهردخت آموزش‌های لازم برای مهارت‌آموزی دختران نوجوان و جوان ارائه می‌شود و آنها براساس مهارت‌هایشان از حمایت‌های لازم برای اجرایی کردن پروژه های خرد بهره‌مند می‌شوند، بیان کرد:تا به امروز ۱۰ تیم منسجم، نوآور و خلاق در غالب استارتاپ های اجتماعی در این مجموعه فعال بوده و ایده هایشان برای عملیاتی شده به مرحله جذب سرمایه گذاری رسیده است.

او اضافه کرد: دو راهبرد اساسی شامل شتابدهی ایده های دختران خلاق و نوآور شهرمان (تبدیل ایده خام به ایده سرمایه پذیر ) و ایجاد مرکز رشد برنامه های ترویجی، گفتمان ساز و آموزشی برای حل مسائل اجتماعی با تشکیل تیم های مستعد در این مرکز دنبال می شود.

شهردار منطقه تصریح کرد: در این مجموعه مکانی به ‌عنوان کافه کتاب ایجاد شده و دستاوردهای دختران در نمایشگاه‌های مختلف به نمایش گذاشته می‌شود.

رویداد دختران سرزمین من با حضور شهردار منطقه ۲۰،مدیرکل اموربانوان شهرداری تهران، مدیر بهزیستی شهرری، رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرری، معاون اجتماعی فرهنگی، مدیر اموربانوان و رئیس روابط عمومی منطقه برگزار شد.

انتهای پیام 

۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶
کد خبر: 31961

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 0 =