تقدیر وزیر میراث فرهنگی از اقدامات گردشگری شهرداری تهران

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از اقدام خوب شهرداری تهران برای تبلیغات گسترده گردشگری کشور در سطح شهر قدردانی کرد.

به گزارش خبرنگار شهر، عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در جریان بازدید از غرفه شهرداری تهران در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری از اقدام خوب شهرداری تهران برای تبلیغات گسترده گردشگری کشور در سطح شهر قدردانی کرد و گفت: این اقدام اتفاق جدیدی بود و روی مردم تاثیر بسزایی گذاشت.

وی اعلام کرد: ما جلساتی با شهرداری تهران و منطقه فرهنگی گردشگری عباس آباد داشتیم و امیدواریم بتوانیم برنامه‌های مفیدی برای آینده کلید بزنیم.

ضرغامی با اشاره به تعامل شهرداری و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان کرد: متاسفانه در کشور ما گردشگری شهری چندان به رسمیت شناخته نشده و ما از این بابت ضربه بسیاری خوردیم؛ در حالی که می‌تواند صرفه جویی های اقتصادی بسیاری به همراه داشته باشد و نیاز گردشگری مردم را مرتفع کند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه تهران از برجسته ترین کلانشهرهای جهان است و می‌تواند در حوزه گردشگری نقش ویژه‌ای ایفا کند، افزود: خوشبختانه این اتفاق در تهران افتاد و گردشگری آن با رشد جهشی همراه شد؛ به طوریکه آماری که ما از سفر به تهران در ایام نوروز داریم تفاوت معناداری نسبت به سال‌های گذشته داشته و این امر بیانگر آن است که تهران ظرفیت بسیاری در حوزه گردشگری دارد.

وی با اعلام اینکه تهران به لحاظ تاریخی، میراث فرهنگی و سایر حوزه‌ها دیدنی است، تصریح کرد: خوشبختانه منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد نیز در سال‌های گذشته عملکرد خوبی در زمینه علمی و حرفه‌ای داشته و تلاش‌هایی که انجام می‌دهد کاملا مشهود است.

ضرغامی گفت: امیدواریم دستگاه‌های مختلف نسبت به تهران که برای ما از هر نظر اولویت دارد، همکاری‌های بهتری با مجموعه شهرداری داشته باشند تا آن طور که شایسته است ظرفیت‌ها و سرمایه‌گذاری‌هایی که مدیریت عباس آباد انجام می‌دهد به نتیجه و رضایت بیشتر مردم منجر شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همچنین درباره تعامل بیشتر این وزارت خانه با مدیریت شهری بیان کرد: در حال حاضر جلسات مختلفی با مسئولان شهرداری داریم؛ یکی از اقدامات مهم ما در سال گذشته انتشار کتاب راهنمای گردشگری تهران بود که به صورت حرفه‌‎ای انجام شد و احتمالاً کتاب راهنمای گردشگری شماره ۲ نیز که مربوط به تهران است در روزهای آتی رونمایی می‌شود.

وی افزود: این کتاب درباره تورها و طبیعت اطراف تهران است، چرا که تهران از این جهت جزء استثنائات است؛ من به عنوان فردی که از جوانی در این حوزه به صورت حرفه‌ای کار کرده‌ام، معتقدم چنین تنوعی از موقعیت‌ها و جاذبه‌های طبیعی تهران در کمتر جایی وجود دارد.

گفتنی است عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در نخستین روز از شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری از غرفه شهرداری تهران در این نمایشگاه بازدید کرد.

غرفه شهرداری تهران در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری از ۱۸ تا ۲۱ بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران و سالن ۳۸ از ساعت ۸ الی ۱۵ میزبان علاقمندان به حوزه گردشگری است.

انتهای پیام/

۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۳
کد خبر: 31984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 8 =