تست گرم مسیر منتهی‌الیه شمالی خط ۷ مترو تهران به‌زودی انجام می‌شود

به دنبال تکمیل روسازی و ریل‌گذاری مسیر منتهی‌الیه شمالی خط ۷ مترو تهران که با اقداماتی از قبیل ایجاد ریل سوم، کابل‌کشی و تعبیه سایر تاسیسات داخل تونل همراه بود، تست گرم این مسیر ۳۵۰۰ متری روز جمعه ۲۱ بهمن ماه در ایام دهه فجر انجام خواهد شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) مهندس "محمود یوسفی" مجری خط ۷ مترو با اعلام مطلب فوق افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته طی یک سال اخیر، اقدامات تکمیلی مسیر انتهایی خط ۷ در بخش شمالی آن که از سال گذشته آغاز شده بود، به سرانجام رسید و امکان تست گرم این محدوده فراهم شده است. انجام تست گرم در واقع پیش نیاز اصلی افتتاح ایستگاه‌های شهید دادمان و میدان کتاب است که بهره‌برداری از این دو ایستگاه بزودی صورت خواهد گرفت.

مجری خط ۷ هزینه تکمیل مسیر ۳۵۰۰ متری از بخش منتهی‌الیه شمالی خط مذکور را مبلغی در حدود ۳۵۰ میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: تمام عملیات تجهیزاتی و تاسیساتی این بخش در دوره کنونی مدیریت شهری انجام شده است تا خط ۷ عملاً در مسیر تکمیل و سرویس‌دهی حداکثری به شهروندان قرارگیرد.

گفتنی است تست گرم در تونل‌های مترو به مجموعه اقدامات زیرسازی و روسازی مسیر، نصب تجهیزات ویژه و ناویژه تونلی و آماده‌سازی ایستگاه‌ها پیش از مسافرگیری مربوط می‌شود و طی آن کنترل‌های لازم جهت آزمایش روند حرکت قطار در مسیر مورد نظر صورت می‌پذیرد.

انتهای پیام/

۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷
کد خبر: 32019

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 4 =