محمدخانی: آماده انتقال تجربیات به کوفه هستیم/ حسین عادل: در زمینه‌های مختلف مدیریت شهری نیازمند دانش و تجربه تهرانیم

سخنگوی شهرداری تهران در حاشیه انجام مقدمات حضور شهرداری پایتخت در نمایشگاه بین‌المللی جامع شهری نجف، با شهردار کوفه دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار شهر، عبدالمطهر محمدخانی، رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل و سخنگوی شهرداری تهران که به منظور انجام مقدمات برای حضور شهرداری تهران در نمایشگاه نجف، به عراق سفر کرده است، بعدازظهر امروز با محسن عادل شهردار کوفه دیدار کرد. در این دیدار نمایندگانی از طرف عراقی در حوزه های حمل و نقل، آب و فاضلاب، پسماند و بوستان ها حضور داشتند.

در ابتدای جلسه محسن عادل شهردار کوفه گفت: حدود ۳۰۰ هزار نفر در داخل شهر و ۱۵۰ هزار نفر نیز حاشیه نشین کوفه هستند که در طول روز حدود ۶۰ درصد این جمعیت ۳۰۰ هزار نفری در کوفه حضور دارند.

شهردار کوفه با بیان اینکه این شهر ۷۵ هزار کیلومتر مربع وسعت دارد و جزو شهرستان های نجف است که اطراف آن را زمین های زراعی فرا گرفته است، ادامه داد: کوفه به ۴ منطقه تقسیم شده است که هر ۴ منطقه دارای شهردار است.

محسن عادل با بیان اینکه بیشتر معابر کوفه آسفالت شده است و ترمیم آسفالت معابر در دستور کار است، افزود: ۶۰ میلیون دلار بودجه شهر کوفه است که بخشی از آن را می خواهیم به ایجاد یک کمربندی در شهر اختصاص دهیم و ۱۰ میلیون دلار نیز برای آن بودجه پیش بینی شده است.

وی در تشریح دیگر طرح های شهر کوفه بیان کرد: طرح دیگر مدیریت شهری کوفه به ارزش ۶ میلیون دلار معطوف به ایجاد فضای سبز تفریحی با مساحت بالاست و ایده آن از دریاچه خلیج فارس تهران گرفته شده است.

محسن عادل در بخش دیگری به بیان مشکلات کوفه پرداخت و گفت: در شهر کوفه روزانه ۵۰۰ تن پسماند تولید می شود. در بخش پسماند دارای مشکل هستیم که برای حل این مشکل می‌خواهیم از مدل کاری تهران در این حوزه استفاده کنیم.

در ادامه عبدالمطهر محمدخانی رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل و سخنگوی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه شهرهای عراق برای ما مهم است، گفت: امیدواریم در بخش های مختلف مدیریت شهر کوفه موفق باشد. ما نیز در شهرداری تهران از انتقال تجربیات در بخش های مختلف دریغ نخواهیم کرد.

سخنگوی شهرداری تهران با بیان این مطلب که دریاچه شهدای خلیج فارس در تهران به شکل مصنوعی ایجاد شده است و پیرامون آن مراکز تفریحی و تجاری وجود دارد، ادامه داد:  ما حاضریم تجارب خود را در خصوص تفرج‌گاه‌ها بویژه دریاچه خلیج فارس در اختیار شهر و مدیریت شهری کوفه قرار دهیم.

محمد خانی افزود: احتمالا کارگروه ویژه ای در حوزه فنی و عمران از سوی شهرداری تهران در زمان برگزاری نمایشگاه در نجف به این شهر خواهند آمد. امیدواریم در آن زمان جلسه ای داشته باشیم تا در آن اسناد اولیه و موارد مورد نیاز شهرداری کوفه در اختیار کارگروه قرار بگیرد تا پیمانکاران حوزه های مختلف معرفی شود.

وی ادامه داد: باید برای هر عملیات عمرانی در کوفه طرح مطالعاتی انجام شود تا بدین وسیله بتوان در بلند مدت به نقشه راهی برای توسعه پایدار شهر دست پیدا کرد.

سخنگوی شهرداری تهران با اشاره به وضعیت سیاسی عراق ادامه داد: اتفاقات تلخ عراق را درک می کنیم اما لازم است نقشه راهی آماده باشد تا در کنار معرفی پیمانکاران، مشاورانی نیز معرفی شوند زیرا ما در مدیریت شهری تهران طرح های تفصیلی و جامع را به عنوان اسناد بالا دستی داریم که تمام اقدام های عملیاتی و عمرانی شهری بر اساس آن‌ها انجام می شود.

انتهای پیام/

۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۵
کد خبر: 32076

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 4 =