رونمایی از برنامه‌های نوروزی شب‌های تهران در نمایشگاه گردشگری

برنامه‌ها و پوستر تهران دیدنی در شب‌های نوروز، حاصل همکاری مشترک منطقه فرهنگی، گردشگری عباس آباد، شرکت توسعه فضاهای فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی استان تهران، برج میلاد و برج آزادی در سومین روز از شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری رونمایی شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد، برنامه‌ها و پوستر تهران دیدنی در شب‌های نوروز با حضور علی دارابی قائم مقام و معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، سید محمد حسین حجازی مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد و پرهام جانفشان مدیرکل اداره میراث فرهنگی استان تهران رونمایی شد.

برنامه‌های تهران دیدنی در شب‌های نوروز حاصل همکاری مشترک منطقه فرهنگی، گردشگری عباس آباد، شرکت توسعه فضاهای فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی استان تهران، برج میلاد و برج آزادی و اداره کل میراث فرهنگی استان تهران است که شامل «تور چهار برج» و بازدید از برج‌های  پرچم، آزادی، میلاد و طغرل، همچنین بازدید از خانه موزه سیمین و جلال،  خانه موزه مهدی اخوان ثالث و خانه پدری فروغ فرخزاد و موزه و کتابخانه نادر ابراهیمی واقع در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد در فروردین ۱۴۰۲ می‌شود.

در این مراسم علی دارابی معاون و قائم مقام و معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: شرایط بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری تهران بزرگ در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان، یکی از برنامه‌های خوب است که شامل شمال تا جنوب پایتخت می‌شود.

او منطقه فرهنگی و هنری عباس آباد را یکی از قطب‌های مهم در حوزه گردشگری کشور دانست و افزود: مدیر منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد، انسان تحول خواه و تحول گرایی است و این امر را در تمام مسئولیت‌های گذشته خود نشان داده و برنامه‌های خوبی در سال‌های گذشته اجرا کردند. این منطقه در حال برنامه ریزی مقدمات برگزاری اجلاس شهرداران کشورهای مختلف در تهران است. 

دارابی ضمن تقدیراز مدیر منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد و مدیر محترم میراث فرهنگی استان تهران برنامه‌های مشترک آنان در حوزه گردشگری را مثبت دانست.

دارابی از اعلام موجودیت انجمن خیرین میراث فرهنگی کشور در آینده نزدیک خبر دارد و گفت: اساسنامه این انجمن  در وزارت کشور ثبت شده و بر اساس آن خیرین داخل و خارج از کشور می توانند کمک‌های خود برای حفاظت از بناهای تاریخی ایران اهدا کنند تا صرف مرمت و نگهداری این آثار شود که اتفاق بزرگی است.

وی همچنین اضافه کرد: برای حفاظت از آثار تاریخی و میراث فرهنگی نیازمند استفاده از ظرفیت‌های متفاوت هستیم بنابراین تفاهم نامه‌ای با شهرداری تهران آماده کردیم تا بتوانیم ازظرفیت های مشترک یکدیگر استفاده کنیم.

معاون میراث فرهنگی درباره اقدامات مدیریت شهری درحوزه گردشگری نیز توضیح داد:  تهران به عنوان پایتخت و مرکز سیاسی کشور مقصد اصلی هر جهانگرد و توریستی است که وارد ایران می‌شود، تهران بنابراین  باید به نمایندگی از ایران توانمندی های حوزه گردشگری را به خوبی نشان دهد. ایران بیش از ۳۴۰۰۰ اثر ثبتی دارد. کشور ما در دنیا ۲۶ اثر ثبت شده در حوزه میراث ملموس دارد و رتبه نهم دنیا را به خود اختصاص  داده است، همچنین۲۱ اثر ثبت شده  درحوزه میراث ناملموس دارد که رتبه ششم را به خود اختصاص داده است.

دارابی با بیان اینکه ما در حوزه گردشگری به دلیل شرایط انقلاب و جنگ حدود دو دهه عقب افتادیم، گفت: سفیر ایتالیا در یونسکو به من می گفت اگر شما در ایران ۲۰ سال عقب نمی افتادید، امروز  ایران و ایتالیا در صدر کشورهای دنیا قرار می گرفتند. هر چه بتوانیم سواد میراثی و گردشگری را افزایش دهیم، در دپیلماسی گردشگری موفق تر خواهیم بود که این امر می تواند معرف فرهنگ و تمدن ما باشد.

وی اظهار کرد: اگر بدنبال ایران بدون نفت به دور از شعار هستیم باید به زیرساخت‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری توجه کنیم و برای انجام این امر نیازمند همکاری‌ها و مشارکت‌های همدلانه و استفاده از ظرفیت‌های موجود هستیم . امروز صنعت گردشگری در دنیا جزء صنعت‌های پیشرو است و در اسناد بالا دستی برنامه هفتم در ماده ۱۷ که مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام  و مورد تایید مقام معظم رهبری است در بند ۱۷ توسعه صنعت گردشگری و ترویج صنایع روستایی در آن مطرح شده است. شانزدهمین نمایشگاه بین المللی هم  در ۱۵ سالن و ۱۰۰۰ غرفه بخشی از توانمندی های ایران بزرگ را نمایش می‌دهد. ایران بزرگ چند روزی میهمان تهران است و چشمان زیبای مردم ما نظاره گر است و برخی هم لب به تحسین گشودند.

انتهای پیام/

۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۷
کد خبر: 32097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 4 =