آغاز درخت تکانی و یخ زدایی از معابر شیب دار تهران

شهردار منطقه۲ از آماده باش شب گذشته کارگران شهرداری برای بارش برف و آغاز پاکسازی معابر از نخستین ساعات بامداد خبر داد و گفت: همچنین کارگران فضای سبز نسبت به درخت تکانی درختان اقدام می‌کنند.

به گزارش شهر، مهدی صالحی شهردار منطقه ۲ در مورد اقدامات این منطقه در روز برفی تهران که در این منطقه شدت دارد، از آماده باش کامل و فعالیت شبانه روزی نیروهای ستاد برف روبی در تمام معابر منطقه۲ خبر داد و اظهار کرد: به دنبال پیش بینی اداره هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی، نیروهای ستاد برف‌روبی این منطقه در آماده باش کامل بوده و با شروع بارش برف عملیات برف‌روبی و پاکسازی معابر آغاز شده  و پاکسازی معابر اعم از خیابان‌های اصلی و فرعی در دستور کار قرار گرفت.

وی به فعالیت  ۸۰۰  نفر از نیروی‌های شهرداری این منطقه برای پاکسازی، برف‌روبی و یخ زدایی معابر  اشاره کرد و گفت: ۱۰ دستگاه بابکت، ۶ دستگاه کمپرسی تیغه‌دار، ۲۶ دستگاه کمپرسی بدون تیغه، ۲۳دستگاه ماشین مکانیزه نمک پاش تیغه دار، ۳دستگاه لودر، ۳۰ دستگاه خاور، ۲۵ دستگاه پیکاپ و ۲ دستگاه جرثقیل  مشغول عملیات برف‌روبی و یخ زدایی از معابر اصلی و فرعی این منطقه هستند.

صالحی با اشاره به اینکه در منطقه۲ به لحاظ  موقعیت جغرافیایی معابر شیب دار بسیاری وجود دارد و این امر حساسیت برف‌روبی و یخ زدایی را دو چندان می‌کند، افزود: برای جلوگیری از یخبندان در خیابان‌های اصلی منطقه۲ به خصوص سطوح شیب‌دار کیسه حاوی مخلوط ماسه و نمک تعبیه شده که رانندگان می‌توانند در مواقع ضروری از آن استفاده کنند.

وی با بیان اینکه فعالیت شبانه‌روزی کارکنان و ماشین آلات برف‌روبی شهرداری منطقه ۲ تا پایان پاک‌سازی تمامی معابر نیز ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: در ابتدا تمامی معابر اصلی در ساعات اولیه بارش نمک‌پاشی و پاک‌سازی  و در ادامه نیز این عملیات در سطح محلات و معابر فرعی انجام می شود تا شهروندان تردد امن و بدون دغدغه را داشته باشند.

شهردار منطقه۲ با اشاره به نظارت مستمر بر فعالیت ستاد برف روبی گفت: وضعیت معابر از طریق  بازدید میدانی از نواحی ۹گانه و همچنین با هماهنگی پلیس راهور رصد و گره های ترافیکی شناسایی و بازگشایی می شود.

صالحی در مورد وضعیت درختان منطقه نیز گفت: کارگران فضای سبز نسبت به درخت تکانی درختان اقدام می‌کنند تا حجم زیاد برفی که بر روی درختان نشسته موجب صدمه زدن به آنها نشود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۴
کد خبر: 32253

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 3 =